Σάββατο 10.12.2022 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Νέο εργοστάσιο της ΒΙΟΛΑΝΤΑ στη Λάρισα μέχρι τα μέσα του 2023

26.10.2022

Με 20% «τρέχουν» εφέτος οι πωλήσεις της μπισκοτοποιίας Βιολάντα ΑΕ, του κ. Κων. Τζιωρτζιώτη, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις ανατιμήσεις, αλλά και στην ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Εφέτος οι εξαγωγές της τρικαλινής μπισκοτοποιίας θα ανέλθουν στο 25% των ετήσιων πωλήσεων της. Αλλά τα κέρδη της εταιρείας θα είναι μειωμένα λόγω της υπέρμετρης αύξησης του κόστους παραγωγής.

Τα κέρδη ωστόσο και των δύο εταιρειών, που αποτελούν ένα νέο case study στον κλάδο της μπισκοτοποιίας την τελευταία δεκαετία, θα είναι αρκετά περιορισμένα, δεδομένου ότι αυξήθηκε όχι μόνο το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος των πρώτων υλών (δημητριακά, ζάχαρη και λιπαρά) πάνω από 100%. Μέρος μόνος της κοστολογικής επιβάρυνσης «έπεσε» στις τιμές των προϊόντων – περίπου 12% από τον περασμένο Μάρτιο, η υπόλοιπη απορροφήθηκε εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας. Ωστόσο οι δύο εταιρείες κατόρθωσαν να διατηρήσουν σταθερό τον όγκο των πωλήσεων τους, ενισχύοντας την εξαγωγική τους δραστηριότητα.

Όπως λέει ο κ. Τζιωρτζιώτης «πραγματοποιούμε εξαγωγές σε τριάντα χώρες και στόχος μας είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών να είναι ανάλογος του ρυθμού ανάπτυξης των συνολικών πωλήσεων, έτσι ώστε το ποσοστό των εξαγωγών να μην πέσει κάτω από το 20%».

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, συνολικού ύψους 14 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Βιολάντα «μέχρι τα μέσα του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το τρίτο εργοστάσιο στη Λάρισα με ξεχωριστή σειρά προϊόντων  –η Βιολάντα και η Vita Free διαθέτουν ξεχωριστές παραγωγικές μονάδες στην περιοχή των Τρικάλων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βιολάντα από το 2016 και μετά τρέχει με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 30%, ο οποίος ανακόπηκε το 2020 λόγω της πανδημίας, που οι πωλήσεις της ήταν περίπου σταθερές έναντι του 2019, μόλις που ξεπέρασαν τα 21 εκατ. ευρώ, όμως στη διάρκεια του 2021 άρχισαν να αποκτούν την παλαιότερη δυναμική τους και ανήλθαν στα 24,41 εκατ. ευρώ και εφέτος θα πλησιάσουν τα 30 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι στην αγορά του μπισκότου δραστηριοποιούνται ισχυρές εταιρείες με ιστορία «στην πλάτη τους» πολλών δεκαετιών και ισχυρές επωνυμίες. Φαίνεται όμως ότι ο Τρικαλινός επιχειρηματίας κατόρθωσε να βρει, από το 2003 ακόμη, την «ρωγμή» στην αγορά εκείνη που του ήταν αρκετή ώστε να αποσπάσει στη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών εντέλει ένα υπολογίσιμο μερίδιο και να διαμορφώσει μία «μειοψηφική» αλλά αξιοπρόσεκτη τάση στις γευστικές συνήθειες των καταναλωτών.

Πηγή: businessdaily.gr