Τετάρτη 25.11.2020 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Κατερίνα Κυρμιζή: Όλη μου η ζωή είναι μουσική και τέχνη

21.07.2020 /

Δυναμικά επέστρεψε τις τελευταίες ημέρες στην δισκογραφία η χαρισματική και πάντα αξιοπρόσεκτη τραγουδοποιός κα Κατερίνα Κυρμιζή με το νέο της ep που τιτλοφορείται «Κάκτοι ΙΙ» και περιλαμβάνει τραγούδια που δεν φοβούνται να πάρουν θέση για κοινωνικά ζητήματα και πλημμυρίζουν την ψυχή με συναισθήματα και σκέψεις που δεν έχει συνηθίσει να μας προσφέρει το τελευταίο διάστημα η λεγόμενη έντεχνη τραγουδοποιία μιας και πολλοί εκπρόσωποί της έχουν επιλέξει τον δρόμο των επανεκτελέσεων, κάτι που προσωπικά έχει αρχίσει και με κουράζει εν αντιθέσει με το φρέσκο και πρωτότυπο υλικό της ωραιότατης δουλειάς που παρουσιάζουμε σήμερα.

Συνέντευξη στον συνεργάτη μας Χάρη Μαντέλλο

 Ερ: Με χαρά είδαμε πριν λίγες ημέρες ότι κυκλοφόρησε η νέα σας δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Κάκτοι ΙΙ». Μιλήστε μας γι’ αυτή όπως και για το τι πιστεύετε ότι κομίζει στην ταλαιπωρημένη μουσική παραγωγή της εποχής μας.

Απ: To ψηφιακό EP «Κάκτοι ΙΙ» περιέχει 6 τραγούδια κι είναι η συνέχεια του «Κάκτοι Ι» που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του ‘18. Πρόκειται για μια ενότητα τραγουδιών με «ακανθώδη» θεματολογία. Μιλούν για: ένα κορίτσι που μισεί τον έρωτα, έναν καλλιτέχνη σε κρίση ταυτότητας, μια γυναίκα θύτη, ένα άτομο με σύνδρομο Down, ένα άτομο που θέλει να ζήσει επιτέλους το σήμερα και μια γυναίκα θύμα. Το τι φέρνει στην μουσική παραγωγή της εποχής μας δεν μπορώ να το πω, οι προθέσεις μου όμως είναι να παρουσιάσω τη δική μου αντίληψη για την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει.

Ερ: Να αναφερθούμε και στις μουσικές σας επιρροές και πότε καταλάβατε ότι θέλετε να ασχοληθείτε με την μουσική.

Απ: Δεν κατάλαβα αν θέλω να ασχοληθώ με τη μουσική! Ήταν δεδομένο κι αυτονόητο με γονείς τραγουδιστές! Όλη μου η ζωή είναι μουσική και τέχνη σε όλες της τις εκφάνσεις.

 Ερ: Πολλοί καλλιτέχνες του λεγόμενου έντεχνου τραγουδιού έχουν στραφεί τον τελευταίο καιρό σε διασκευές παλιών τραγουδιών. Εσείς όμως επιστρέφετε με πρωτότυπο και φρέσκο υλικό. Γιατί αυτή η επιλογή και πώς βλέπετε αυτή την «μόδα» των επανεκτελέσεων;

Απ: Κατανοώ τους λόγους που συμβαίνει. Είναι όμως θλιβερό ένα ταλέντο να προσαρμόζεται στη ζήτηση. Προσπαθώ να τιμώ το ταλέντο που μου χαρίστηκε. Οι διασκευές είναι εύκολη λύση για ένα κοινό επιμελώς εκπαιδευμένο δεκαετίες από τα ΜΜΕ να ακούει τα ίδια και τα ίδια, με «δήθεν» παραλλαγές, αδιαφορώντας για τις τοπικές και διεθνείς εξελίξεις. Σε βαθύτερο επίπεδο το κοινό εκπαιδεύτηκε να αδιαφορεί για το πολιτιστικό παρόν και μέλλον και να αναγνωρίζει ως αγαθό μόνο το παρελθόν. Ο τρόπος που η Πολιτεία αντιμετώπισε τους καλλιτέχνες στην Πανδημία και που κατάργησε τα καλλιτεχνικά μαθήματα στο σχολείο δίνει τον τόνο για μια νέα εποχή, όπου οι καλλιτέχνες είναι άχρηστοι αν όχι επικίνδυνοι. Συμφέρουν λοιπόν οι νεκροί καλλιτέχνες, έρχονται στα μέτρα του καθενός.

Ερ: Είναι πιο εύκολο σήμερα για κάποιον ταλαντούχο καλλιτέχνη να προβάλλει την δουλειά του ή υπάρχουν ακόμη ισχυροί μηχανισμοί που μπορούν να το αποτρέψουν;

Απ: Είναι σαφώς πιο εύκολο με το διαδίκτυο αλλά πάντα χρειάζονται χρήματα για την διαφήμιση και τα  ερτζιανά είναι ακόμα απόρθητο φρούριο για πολλούς καλλιτέχνες.

Ερ: Παρακολουθείτε διάφορα τηλεοπτικά talent shows; Λειτουργούν θετικά ή αρνητικά για το ελληνικό τραγούδι;

Απ: Δεν μπορώ να απαντήσω γιατί δεν παρακολουθώ συχνά τηλεόραση. Για μένα όλα είναι λάθος. Ψάχνουμε τραγουδιστές ενώ θα έπρεπε να αναζητάμε δημιουργούς!

Ερ: Τι έχετε αποκομίσει ως άνθρωπος και τραγουδίστρια από την πολύχρονη καλλιτεχνική σας πορεία και σας βοηθά να συνεχίζετε με το ίδιο πάθος;

Απ: Δεν υπολογίζω πια στην έπνευση, δεν υπάρχει. Μόνο στην υπομονή και στην εργατικότητα. Οι αρετές του καλλιτέχνη κατά τον Αύγουστο Ροντέν είναι η φρόνηση, η προσοχή, η ειλικρίνεια, η θέληση και να είσαι άνθρωπος πριν να είσαι καλλιτέχνης. Προσπαθώ να τις εφαρμόζω κάθε μέρα. 

Ερ: Κάθε τραγουδιστής πρέπει να πειραματίζεται με διάφορα είδη ή να έχει μια συγκεκριμένη και διακριτή μουσική ταυτότητα;

Απ: Ο τραγουδιστής οφείλει να κρατάει σε φόρμα την φωνή του για να ανταπεξέρχεται σε όσα συνθέτες και στιχουργοί απαιτούν. Αν έχει παιδεία και κριτήριο να επιλέξει κατάλληλο για αυτόν ρεπερτόριο, φτιάχνει ταυτότητα σαν ερμηνευτής. Οι τραγουδοποιοί απ’ την άλλη όπως εγώ, είναι πάντα ο καθένας μας μια κατηγορία από μόνος του.

Ερ: Τι συμβουλή θα δίνατε στα νέα παιδιά που ξεκινούν τώρα το ταξίδι τους στον χώρο της μουσικής;

Απ: Κάποτε, η Μαρίζα Κωχ μου ‘πε το εξής: «ν’ ασχοληθείς μόνο αν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου»! Νομίζω πως είναι σπουδαία συμβουλή.