Παρασκευή 19.07.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Ημερίδα Ευαισθητοποίησης 2ο ΣΔΕ

03.07.2019 /

Στις 27 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου, εντός του καταστήματος κράτησης, η ημερίδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας στην οποία παρουσιάστηκαν τα σχέδια δράσεις που οργάνωσαν και πραγματοποίησαν από κοινού οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι – κρατούμενοι , καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Μετά τον χαιρετισμό και το καλωσόρισμα που απηύθυνε σε όλους η αναπληρώτρια Διευθύντρια του Σ.Δ.Ε. Τρικαλιώτη Αθανασία, ξεκίνησε η παρουσίαση των projectsκαι των υπόλοιπων δράσεων.

Έτσι, η εκπαιδεύτρια Πληροφορικής κ. Ζωή Δημοπούλου παρουσίασε μαζί με την ομάδα της την συμμετοχή στο 9ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, με μια μικρού μήκους  ταινία με τίτλο «Στιγμές από το σχολείο» όπου οι μαθητές – κρατούμενοι αποτύπωσαν  σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με τον χρόνο που περνούν στο σχολείο και τί εκείνο τους προσφέρει.Ο μαθηματικός κ. Φώτης Μπαρμπαρούσης παρουσίασε το αθλητικό σχέδιο δράσης που είχε και τη συμμετοχή ομάδας από τα ΤΕΦΑΑ και που κορυφώθηκε με το τουρνουά πινγκ-πονγκ.

Η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας κ. Βασιλική Ζώη έκανε απολογισμό των δράσεων  της μέσα από ένα βίντεο στο οποίο προβάλλονταν σκηνές από βιωματικά παιχνίδια-ασκήσεις, ψυχοκινητική αγωγή,παρουσιάσεις προγραμμάτων επανένταξης, ημερίδες, εργαστήρια και όλα όσα πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Κατόπιν ήρθε η σειρά των σχεδίων δράσης που αφορούσαν τα στερεότυπα , το ρατσισμό και το σεξισμό.Ο καθηγητής Κοινωνικής Αγωγής Γιώργος Λάλος  παρουσίασε μαζί με την ομάδα του το πρότζεκτ «Ο σεξισμός στη διαφήμιση», όπου οι εκπαιδευόμενοι είχαν μελετήσει περιοδικά, είχαν εντοπίσει τις επίμαχες διαφημίσεις και με αυτές έφτιαξαν κολάζ και αφίσες με τα συμπεράσματα τους και το μήνυμα τους να σταματήσει η υποτίμηση της αξίας της γυναίκας μέσα από τις διαφημίσεις.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκε το εργαστήριο κατασκευής κούκλας και κουκλοθεάτρου της εκπαιδεύτριας Αισθητικής Αγωγής, κ. Μπρέντα Μαρίας. Μετά, ήρθε η σειρά της θεατρικής παράστασης με τον τίτλο «ΤΑ ΄ΘΕΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΄ΠΑΘΕΣ» που αυτή τη φορά επρόκειτο για κουκλοθέατρο, μέσω του οποίου επιχειρήθηκε να τεθεί το ζήτημα των σεξιστικών άλλα και  άλλων κοινωνικών στερεότυπων. Χτίστηκε λοιπόν μια ιστορία που οι ήρωες της είναι καθημερινοί άνθρωποι,  παραπέμπουν όμως στους  ήρωες του πασίγνωστου παραμυθιού «Η κοκκινοσκουφίτσα και ο κακός λύκος». Στο τέλος όμως, σε αντίθεση με το γνωστό μύθο, δεν εμφανίζεται κανένας κυνηγός να αποκαθιστά την τάξη. Αυτό επιτυγχάνεται από τον ίδιο τον «κακό λύκο», ο οποίος  μέσα από τη σύγκρουση με την κοπέλα,  βιώνει μια εσωτερική αλλαγή . Τα στερεότυπα σπάνε και οι δύο νέοι αρχίζουν να βλέπουν τη ζωή, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους με άλλα μάτια. Όλα αυτά δίδονται βέβαια με χιουμοριστικό τρόπο, κυρίως μέσα από τους διαλόγους. Κι έτσι το έργο, παρά τα έμμεσα ή άμεσα διδάγματα του δεν παύει να είναι μια χιουμοριστική ιστορία που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους.

Το σενάριο συνέγραψε μετά από τις συζητήσεις με τους εκπαιδευόμενους η κ. Μαρία Μουτσάκη, ενώ τη σκηνοθεσία και τη μουσική επένδυση η κ. Ζωή Δημοπούλου με τους μαθητές της. Παράλληλα η εκπαιδεύτρια Αισθητικής Αγωγής κ. Μαρία Μπρέντα, ασχολήθηκε με την καθοδήγηση των εκπαιδευομένων στηνκατασκευή κούκλας και κουκλοθέατρου. Στην παράσταση πήραν μέρος οι:  Μαρία Μουτσάκη, Μαρία Μπρέντα, Σαμέτ Ν., ΛεονάρντΜπ., Βλαδιμίρ Κ.και Σέργιο Ε.

Σε όλη αυτή τη δραστηριότητα βοήθησαν σημαντικά με την εθελοντική τους δράση καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς η κουκλοπαίκτρια κ. Αναστασία Καραφύλλα και η ψυχολόγος κ. Φανή Σακκά, που τις ευχαριστούμε θερμά.

Κλείνοντας την ημερίδα, απονεμήθηκαν οι απολυτήριοι τίτλοι σπουδών στους εκπαιδευόμενους του Β΄ κύκλου. Ευχόμαστε συγχαρητήρια και κάθε επιτυχία στους μαθητές μας!

Τελειώνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη Διεύθυνση της φυλακής  και τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους για τη στήριξη  τουςστην πραγματοποίησή της ημερίδας καθώς και όλους τους προσκεκλημένους που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Μεγάλο κέρδος από όλη αυτή την  προσπάθεια αποτελεί το γεγονός  ότι το σχολείο, αν και μέσα σε φυλακή, βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την κοινωνία.