Τρίτη 26.05.2020 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Αθλιο νομοσχέδιο εν μέσω καραντίνας

27.04.2020 /

Για το άθλιο νομοσχέδιο-Κεραμέως ενάντια στα εργασιακά μας δικαιώματα με καταργήσεις τμημάτων, συγχωνεύσεις σχολείων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, αξιολόγηση και άλλες αντιεκπαιδευτικές διατάξεις

Εν μέσω πανδημίας και υγειονομικής κρίσης το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αντί να ασχοληθούν με την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς, βάζουν προτεραιότητα τη νομοθέτηση αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Η τακτική αυτή του υπουργείου παιδείας και της κυβέρνησης είναι απαράδεκτη, επαίσχυντη και είναι ο ορισμός της πολιτικής ανηθικότητας. Αξιοποιούν κυνικά τις σημερινές συνθήκες για να υλοποιήσουν σαν κοινοί απατεώνες τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια. Τα μέτρα που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου:

  1. Αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε 24 μαθητές στα νηπιαγωγεία και στα

δημοτικά (άρθρο 49). Μπορεί να γίνει και αύξηση 10% με απόφαση Διευθυντή Σχολικής μονάδας. Στα νηπιαγωγεία δεν μπορεί να υπάρξει τμήμα κάτω από 16 μαθητές και στα δημοτικά κάτω από 20. Αυτά θα ισχύσουν για τις εγγραφές στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό από τη σχολική χρονιά 2020 – 2021 και μετά.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω:

  • Πάνω από την υγεία και τη ζωή το δημοσιονομικό κόστος. Είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο σε συνθήκες πανδημίας αντί να μειώνουν τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα να τον αυξάνουν, όταν οι περισσότερες σχολικές αίθουσες είναι μικρές και ακατάλληλες.
  • Δραστική μείωση της τμημάτων των σχολείων και συγχώνευση των συστεγαζόμενων δημοτικών και νηπιαγωγείων. Ο αριθμός 24+10% μειώνει τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη ιδιαίτερα των συστεγαζόμενων σχολείων. Έτσι, πολλά δημοτικά και νηπιαγωγεία θα χάσουν τμήματα και κάποια θα εξαφανιστούν από τον εκπαιδευτικό χάρτη!
  • Πολλές υπεραριθμίες όλων των εκπαιδευτικών σε κάθε ΠΥΣΠΕ που δε θα μπορέσουν να τοποθετηθούν στα όμορα σχολεία και θα τοποθετούνται με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας, πιθανόν και εκτός ΠΥΣΠΕ.
  • Ελάχιστες υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις αποσπάσεις) τα επόμενα χρόνια.
  • Τέλος στους όποιους διορισμούς και τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που θα πλεονάζουν θα καταστήσει «αχρείαστους» τους διορισμούς αλλά και τις προσλήψεις. Πετάνε στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους/ισσες που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαραίτητοι για να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο, που προσέφεραν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους σε κάθε γωνιά της χώρας, που στήριξαν με προσωπικό/οικογενειακό κόστος τα παιδιά του λαού και τις οικογένειές τους. Πετάνε στην ανεργία το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα.
  1. Εισάγει την αξιολόγηση.  Εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από το σύλλογο

διδασκόντων  (άρθρα 33, 34) και την εξωτερική αξιολόγηση από τα ΠΕΚΕΣ (άρθρο 35). Σε επόμενη φάση θα ανακοινωθεί και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θα είναι συνέχεια της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων με τον απαραίτητο αριθμό προθύμων να υπηρετήσουν ένα τέτοιο σχέδιο. Επαναφορά δηλαδή του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

  1. Θεσμοθετεί  Κανονισμό Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων σε κάθε σχολείο (άρθρο 37) με

συμμετοχή του συλλόγου γονέων, αντιπροσώπων του δήμου και έγκριση από Συντονιστή εκπαίδευσης και το Διευθυντή εκπαίδευσης. Το υπουργείο βέβαια σε συνεργασία με το ΙΕΠ θα μπορεί να εκδώσει και πρότυπο κανονισμό για την απόλυτη ευθυγράμμιση. Με αυτό τον τρόπο θέλει να καταστήσει συνυπεύθυνους εμάς τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς στην πειθάρχησή μας στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την εκπαίδευση και την εργασία.

  1. Εισάγει τη διδασκαλία των Αγγλικών (άρθρο 2) στο νηπιαγωγείο. Το μάθημα θα

γίνεται με την παρουσία του/της νηπιαγωγού. Απαξιώνεται με αυτόν τον τρόπο ο παιδαγωγικός ρόλος του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή διακριτών διδακτικών αντικειμένων και δεν υπάρχει καμία αναφορά για μείωση ωραρίου. Η εισαγωγή θα γίνει πρώτα πιλοτικά, ως επίφαση παιδαγωγικών πρακτικών, για να υπάρξει μετά η γενίκευση και να ακολουθήσει η εισαγωγή της Γυμναστικής, Ρομποτικής κ.ά.

  1. Δίνει έμφαση στην αριστεία με αύξηση των πρότυπων σχολείων, δημιουργώντας

εκτεταμένες ζώνες εκπαιδευτικών ανισοτήτων και στοχεύοντας στην κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων.

  1. Μετατρέπει το Λύκειο και το Γυμνάσιο σε εξεταστικό κέντρο και εντείνει τους

ταξικούς φραγμούς, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης, με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και την ένταση των εξεταστικών φραγμών στο Γυμνάσιο.

  1. Επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου

δίνοντας έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο με σκοπό το φόβο και την πειθάρχηση της νεολαίας.

Συνάδελφοι,-ισσες 

Το μέλλον μας και το μέλλον του δημόσιου σχολείου θα εξαρτηθεί από το επίπεδο της οργάνωσής μας και του αγώνα μας. Οι εμπειρίες και οι νίκες του εκπαιδευτικού κινήματος πρέπει να αποτελέσουν οδηγούς στη νέα πορεία υπεράσπισης του δημόσιου δωρεάν σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, των εργασιακών μας δικαιωμάτων και των κοινωνικών μας κατακτήσεων.

Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε:

  • Το Δ.Σ. του Συλλόγου και τη ΔΟΕ να ζητήσουν την απόσυρση του νομοσχεδίου και να πάρουν άμεσα αγωνιστικές αποφάσεις. 
  • Το ΔΣ του Συλλόγου και τη ΔΟΕ να συνταχτούν με τις αποφάσεις των 77 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.

 Όλοι στον αγώνα!

 Φοράμε μάσκες αλλά δεν μένουμε σιωπηλοί

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Ν. Τρικάλων