Παρασκευή 19.07.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Καύσωνας: Τι να προσέχετε και που να… δροσιστείτε

02.07.2019

Ο Δήμος Τρικκαίων ανακοινώνει ότι, λόγω των υψηλότατων θερμοκρασιών, θα υπάρχουν ανοιχτές αίθουσες για να δροσίζονται οι πολίτες. Οι αίθουσες είναι αυτές των Α ΚΑΠΗ (οδός Ομήρου) Ε ΚΑΠΗ (έναντι ΔΕΗ), Στ ΚΑΠΗ (Οδός Καλαμπάκας), που θα μείνουν  ανοιχτές από τις 8 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, με κλιματισμό.
Επίσης, θα είναι ανοιχτό το ΚΕΠ στο Δημαρχείο μέχρι τις 20:00.
Ο Δήμος Τρικκαίων συμβουλεύει τους πολίτες να ακολουθούν τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και να αποφεύγουν την άσκοπη έκθεση στον ήλιο.
Επίσης, οδηγίες δίνονται και στην ειδική σελίδα του Δήμου Τρικκαίων για την Πολιτική Προστασία  στη διεύθυνση https://trikalacity.gr/politiki-prostasia-dimoy-trikkaion/
Στην Περιφέρεια

Γίνεται γνωστό ότι στο κτήριο της Π.Ε. Τρικάλων, οι παρακάτω δύο κλιματιζόμενοι χώροι:

  1. Κεντρική είσοδος κτηρίου &
  2. γραφείο 102 στον 1ο όροφο

θα είναι ανοικτοί στο κοινό (ευπαθείς ομάδες) για την αποφυγή έκθεσης στις υψηλές θερμοκρασίες .

Οι χώροι θα είναι ανοικτοί:

Τετάρτη 3-7-2019

Πέμπτη 4-7-2019

Παρασκευή 5-7-2019

από 10:00 π.μ. έως  20:30μ.μ.

ΟΔΗΓΙΕΣ

Για τον καύσωνα, η Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας συνιστά τα ακόλουθα:

► KAYΣΩNAΣ

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ

  • Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
  • Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
  • Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
  • Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
  • Κάντε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
  • Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.
  • Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Aν έχετε νεογνά βρέφη

  • Ντύστε τα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Φροντίστε ώστε τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.
  • Φροντίστε να μην μένουν στον ήλιο μετά το μπάνιο στη θάλασσα και να φορούν πάντα καπέλο.
  • Εκτός από γάλα συνιστάται η χορήγηση και άλλων υγρών όπως χαμομήλι, νερό κλπ.
  • Ειδικά για τα βρέφη και τα μεγαλύτερα παιδιά, φροντίστε να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

Aν έχετε ηλικιωμένους

  • Μετακινείστε τους σε δροσερότερους χώρους ή περιοχές (παραθαλάσσια ή σε βουνό), διότι το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον αποβαίνει επικίνδυνο. Εναλλακτικά φροντίστε να παραμένουν στα κατώτερα διαμερίσματα πολυώροφων σπιτιών.
  • Ανοίξτε το σπίτι τη νύχτα για να δροσίζει και κρατάτε το ερμητικά κλειστό τις ζεστές ώρες της ημέρας.
  • Μην εγκαταλείπετε τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας σας από το σπίτι. Διαφορετικά εξασφαλίστε ένα άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.