Πέμπτη 14.11.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Ελληνικός Σιδηρόδρομος ετών 150!

24.10.2019

Την συμπλήρωση 150 ετών από την ίδρυση των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, που αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να προβληθούν τα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους που τους καθιστούν το πιο αγαπημένο μέσο μεταφοράς, γιόρτασε το απόγευμα της Πέμπτης με μια όμορφη επετειακή εκδήλωση στη «Σουίτα» ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων.

Στην εκδήλωση μίλησε ο Επίτιμος Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Γιώργος Κρανιάς, ο οποίος έκανε μια αναδρομή στη δημιουργία τους ξεκινώντας από το 1869 που λειτούργησε η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή στην τότε μικρή παλιά Ελλάδα, η γραμμή 8,5 χιλιομέτρων που συνέδεε την Αθήνα με τον Πειραιά και τον σταθμό του Θησείου, ο σημερινός του ηλεκτρικού, να αποτελεί τον πρώτο σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας ενώ συνέχισε με την παρουσίαση ιστορικών στοιχείων για την εξέλιξή τους όπως η μεγάλη συμβολή του Χαρίλαου Τρικούπη με τους σιδηροδρόμους Πελοποννήσου, Λαυρίου, Θεσσαλίας και Αιτωλοακαρνανίας (τότε Βορειοδυτικής Ελλάδας) να λειτουργούν επί των ημερών του, την κατασκευή το 1930 του 70% του έργου της γραμμής Καλαμπάκας -Κοζάνης που όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αλλά και την καταγραφή του σιδηρόδρομου σε σημαντικές στιγμές της χώραςκαθώς στις σιδηροδρομικές γέφυρες έγιναν τα μεγαλύτερα σαμποτάζ στην κατοχή και τα τρένα ήταν επίσης αυτά που μετέφεραν μετά τον πόλεμο τους χιλιάδες μετανάστες στην Γερμανία.

Σε άλλο χαρακτηριστικό σημείο της ομιλία του ο κ. Κρανιάς υπογράμμισε την ανάγκη κρατικής επιδότησης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις περιφερειακές γραμμές, όπως η δική μας, αναφέροντας: «Σήμερα η ολοκλήρωση του διπλού ηλεκτροκίνητου άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης επέτρεψε το δρομολόγιο Τρικάλων-Αθήνας να γίνεται σε τρεις ώρες και κάτι. Χρόνος πραγματικά απίστευτος. Δυστυχώς όμως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέστρεψε εντελώς την συγκοινωνία με την Θεσσαλονίκη, αφού το πρώτο τρένο της ημέρας φτάνει εκεί στις 12.45 το μεσημέρι. Όσο για τον Θεσσαλικό προαστιακό μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να αναφέρεται, αφού υπάρχει δρομολογιακό κενό οκτώ ωρών στις αναχωρήσεις από Καλαμπάκα. (9.30-17.15). Καλές οι εξαγγελίες για «ασημένια βέλη» αλλά είναι ανάγκη η κρατική επιδότηση που εισπράττει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κατευθυνθεί επιτέλους στις περιφερειακές γραμμές, όπως η δική μας».

Στην εκδήλωση παρέστησαν και μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου από τον Βόλο ενώ ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με τους Χρήστο Μοδέστου στο τραγούδι, Γιώργο Παλαβράκη στην κιθάρα και Στέφανο Νταούλα στο μπουζούκι.