« Απάντηση στην κα Παπακώστα, βουλευτή Τρικάλων, σχετικά με το άρθρο της για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, 1/4/21, σε ιστοσελίδα της πόλης μας».
Αρχικά θέλουμε να συμφωνήσουμε ότι ο δημόσιος διάλογος είναι πάντα η βάση για να ακουστούν με παρρησία οι απόψεις όλων των εμπλεκομένων, λόγω χάρη στη δημόσια εκπαίδευση, για τα πολύ σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν καθημερινά όπως αυτό του χαρακτηρισμού κάποιων σχολικών μονάδων στην περιφερειακή μας ενότητα σε πειραματικά. Και βέβαια άριστος γνώστης της υφιστάμενης κατάστασης στα σχολεία και σε ότι αφορά τη λειτουργία τους είναι ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Τρικάλων, που τα μέλη του είναι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που κοσμούν με την διδακτική τους εμπειρία και τις σπουδές τους τα σχολεία στην πόλη μας.
Και βέβαια πιστεύουμε πως δεν είναι τυχαίο να ζητάται η σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων για τη μετατροπή μιας σχολικής μονάδας σε πειραματικό σχολείο κι αυτό να υπαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά στον ν.4692/20 και στην πρόσφατη υπουργική απόφαση.
Το ότι στο «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» του Νομπελίστα Χριστόφορου Πισσαρίδη καταγράφονται σειρά «αγκυλώσεων» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σίγουρα αποτελεί ένα πεδίο ευρύτερης συζήτησης που όμως δεν σχετίζεται με βεβαιότητα με τη λειτουργία ή όχι πειραματικών σχολείων σε μια περιοχή. Σχετικά με το ερώτημά σας για το ποιο είναι το όραμα των διαφωνούντων στην ίδρυση Προτύπων και Πειραματικών σχολείων σας το παραθέτουμε μερικώς:
Σε σχέση με τα πειραματικά σχολεία, γιατί μόνον αυτός ο τύπος σχολείων προβλέπεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σ΄ αυτόν αναφερόμαστε, δεν φοβόμαστε μήπως χαθεί η βόλεψη κάποιων ολίγων εκπαιδευτικών, αν και σε κανέναν εκπαιδευτικό δεν του χαρίστηκε η οργανική του θέση. Οι περισσότεροι υπηρέτησαν στις εσχατιές της πατρίδας για να μπορέσουν να έρθουν κοντά στις οικογένειές τους και στον τόπο συμφερόντων τους.
Επίσης γνωρίζετε αν οι γονείς αυτών των σχολείων που προτείνονται ως πειραματικά γνωρίζουν ότι η επιλογή του μαθητικού πληθυσμού που θα φοιτήσει στο πειραματικό σχολείο θα γίνει με κλήρωση; Είστε σίγουρη πώς θα συναινέσουν οι γονείς ενός σχολείου που θα μετατραπεί σε πειραματικό να εγγράψουν τα παιδιά τους σε άλλο όμορο σχολείο ή σε σχολείο στην άλλη άκρη της πόλης; Εμείς διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας σ΄ αυτό!
Τέλος η μετατροπή σχολικών μονάδων, χωρίς προγραμματισμό και υπ΄ αυτές τις προϋποθέσεις, σε πειραματικά σχολεία δε στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά στην αλλαγή του χάρτη των δημόσιων σχολείων στη χώρα και στη δημιουργία σχολείων δύο κατηγοριών.
Με βάση τα παραπάνω διαφωνούμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στην μετατροπή σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων σε πειραματικά σχολεία. Θεωρούμε ότι η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων δεν θα λύσει τα προβλήματα στην παρεχόμενη εκπαίδευση, αντιθέτως θα δημιουργήσει νέα προβλήματα που η αντιμετώπισή τους θα αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΟΥΡΝΑΡΑ ΕΛΕΝΗ
|