Για την αξιολόγηση των μαθητών και τη βαθμολογία του Α΄τριμήνου
Α! Πώς θέλουμε να σβήσουμε τούτες τις γυάλινες φυλακές της οθόνης, τις κλίμακες και τις διαιρέσεις για να συλλαβίσουμε το αλφαβητάρι του ήλιου στο σχολειό… γιατί ξέρουμε να αγαπάμε το παιδί, το μικρό καθρέφτη της μεγάλης μας ελπίδας.
Το ΥΠΑΙΘ με την εγκύκλιο Φ36/168674/Δ1- ΦΕΚ5485/Β 11-12-2020 με θέμα: Ρυθμίσεις βαθμολογίας Α΄τριμήνου στα Δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2020-2021 που εξέδωσε περιγράφει τον τρόπo αξιολόγησης των μαθητριών/μαθητών που παρακολουθούν ΕΑΕ λόγω των έκτακτων μέτρων και συνθηκών αναστολής λειτουργίας των σχολείων.
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι προσποιείται πως δεν αλλάζει κάτι και σ’ αυτό τον τομέα αφού την ίδια στάση είχε από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όταν ισχυριζόταν ότι το άνοιγμα των σχολείων ήταν ασφαλές και κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πήρε για το πραγματικά ασφαλές άνοιγμά τους. Αυτό που περισσεύει είναι το θράσος του υπουργείου.
Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που εννέα μήνες από το κλείσιμο των σχολικών μονάδων με το πρώτο lockdown επιδεικνύει τεράστια αδιαφορία και απαξία για το δημόσιο σχολείο.
Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που κλείνει τα αυτιά της στα αιτήματα που διεκδικεί το εκπαιδευτικό κίνημα, οι σύλλογοι Π.Ε., οι ΕΛΜΕ και οι ομοσπονδίες για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Εννέα μήνες τώρα η μαχόμενη εκπαίδευση διεκδικεί:
Αντί το Υπουργείο να προβεί σε όλα τα παραπάνω αναγκαία μέτρα ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφάλεια και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στο φυσικό τους χώρο, εφαρμόζει την ΕΑΕ επιχειρώντας να την παρουσιάσει ως υποχρεωτική(!) «κανονικότητα» χωρίς να υπάρχει καθολικότητα στη συμμετοχή, με ταξικούς αποκλεισμούς αυξάνοντας τις κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες Η κυβέρνηση εργαλειοποιώντας την πανδημία από τον περσινό Μάρτιο έχει στόχευση: να περάσει όλη την αντιεκπαιδευτική ατζέντα του ΟΟΣΑ, του ΙΟΒΕΕ και της ΕΕ για να επιβάλει ένα θεσμικό πλαίσιο που είναι βαθιά αντιπαιδαγωγικό και εντείνει τις ταξικές ανισότητες.
Έτσι προχώρησε σε ένα νομοθετικό πλαίσιο υποχρεωτικότητας της ΕξΑΕ (ωρολόγιων προγραμμάτων, εξαντλητικών καθημερινών 30λεπτων διδακτικών ωρών, χρήση συγκεκριμένων μέσων, απουσιών κ.λ.π.)αναιρώντας την παιδαγωγική σχέση που εξελίσσεται στο φυσικό χώρο, τη σχολική αίθουσα.
Με τη νέα εγκύκλιο δίνει εντολή στους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε κανονική κατάθεση βαθμολογίας για το α’ τρίμηνο, υποστηρίζοντας το αφήγημα ότι η ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήταν κανονική και ότι όλα εξελίχθηκαν ομαλά. Δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από μια στοχευμένη τακτική που θελει να προβάλει στην κοινωνία την εικόνα της κανονικότητας στη λειτουργία των σχολείων αλλά και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της αξιολογικής – επιλεκτικής λειτουργίας κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Σημερινή δήλωση της Υπ. Παιδείας αποκαλύπτει τη στοχοθεσία του υπουργείου: «Δόθηκε χρυσή ευκαιρία εξοικείωσης ώστε όταν ανοίξουν τα σχολεία να μπορεί να συμπληρώνει τη διδασκαλία».
Σε συνθήκες πανδημίας με τη χώρα να μπαίνει σε νέα μεγάλη ύφεση, με την ανεργία να διογκώνεται και τους γονείς των μαθητών μας να χάνουν τις δουλειές τους το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύει ότι δεν έχει καμία επαφή με την εκπαίδευση. Σαν να μη συμβαίνει τίποτα κλείνει τα μάτια στις τρομερές ελλείψεις τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων, οχυρώνεται στο ψεύδος ότι θα μοιράσει λάπτοπ σαν να μη γνωρίζει ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν και η καθημερινή διατήρηση της παιδαγωγικής σχέσης στηρίζεται στον τεράστιο κόπο και μόχθο των εκπαιδευτικών. Σε αυτές τις συνθήκες, δεν είναι δυνατόν η έκτακτη κατάσταση να μετατρέπεται σε νέα κανονικότητα και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να παριστάνει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία προχωράει κανονικά απαιτώντας μάλιστα καταχώρηση απουσιών, προχώρημα της ύλης και κατοχύρωσή της ως διδαγμένης, βαθμολόγηση των μαθητών
Η βαθμολογία αποτελεί ούτως ή άλλως μια αμφιλεγόμενη παιδαγωγικά διαδικασία. Πολύ περισσότερο όταν απαιτείται να καταχωρηθεί με κλειστά σχολεία. Η χρήση της θα αποτελέσει μια ακόμη μορφή ταξικής επιλογής και απόρριψης των παιδιών των πιο πληττόμενων στρωμάτων της κοινωνίας.
Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης, ότι ΤΙΠΟΤΑ δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία.
Με την εγκύκλιο για τη βαθμολογία η πολιτική ηγεσία τιμωρεί :
Με την εγκύκλιο για τη βαθμολογία η πολιτική ηγεσία γυρίζει επιδεικτικά την πλάτη:
Σε όλους αυτούς γυρίζει την πλάτη η Υπουργός της «αριστείας»και του αυταρχισμού. Χρησιμοποιεί με πρόσχημα την πανδημία το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας για να παρουσιάσει ρυθμό «κανονικής λειτουργίας». Γνωρίζει το ΥΠΑΙΘ ότι δημιουργεί μια χαμένη μορφωτικά γενιά και με την εγκύκλιο για τη βαθμολογία δίνει ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα στο σώμα της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για τις μαθήτριες/μαθητές των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων.
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ