Τετάρτη 11.12.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

ΤΟ 8Ο ΓΕΛ Τρικάλων στην Τενερίφη

24.01.2019 /

Κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019 το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων υλοποιεί το εγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+/KA1 Δράση μαθησιακής κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης με τίτλο «ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ STEM ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ».

Στόχος του προγράμματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις νέες τάσεις στις ΤΠΕ και τη χρήση φορητών συσκευών στην εκπαίδευση και η επιμόρφωση σε θέματα STEM εκπαίδευσης με σκοπό τη σχεδίαση ψηφιακής πολιτικής για την εφαρμογή της καινοτομίας στο σχολείο μας.

Μετά την πρώτη από τις δύο προγραμματισμένες ροές κινητικότητας στη Λευκωσία της Κύπρου από 11/11/2018 έως 17/11/2018 με συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο της STEM εκπαίδευσης, ο κύκλος του προγράμματος επιμόρφωσης κλείνει με την πραγματοποίηση της δεύτερης ροής στην Σάντα Κρουζ της Τενερίφης (Ισπανία) από 13/01/2019 έως 19/01/2019. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Ευαγγελία Γκάγκα ΠΕ06 και Βασιλική Σαρκατζή ΠΕ86 με συμμετοχή τους σε επιμορφωτικό σεμινάριο στην αγγλική γλώσσα με θέμα: “Let’s make our school more digital”.

Η κατάρτιση αποσκοπεί στη σχεδίαση στρατηγικού σχεδιασμού αναφορικά με την ψηφιακή στροφή του σχολείου με τη βοήθεια εργαλείων ψηφιακής μάθησης καθώς και με την αλλαγή παιδαγωγικής και διαχείρισης προς ένα ενεργό, δημιουργικό και συνεργατικό μοντέλο μάθησης (Pedagogy, Technology, Management).

Στο πλαίσιο αυτής της κατάρτισης δόθηκε η ευκαιρία για συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών πάνω σε θέματα εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Λιθουανία, Γερμανία, Ισπανία, Λετονία, Εσθονία, Κροατία, Σουηδία, Πολωνία και Αγγλία).

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης λειτουργήσαμε σε περιβάλλον προσωπικής μάθησης σε πλατφόρμες όπως είναι το Google drive, Google classroom, WhatsApp, Facebook και Edshelf.

Επιμορφωθήκαμε πάνω στις νέες παιδαγωγικές θεωρίες του 21ου αιώνα με τη μάθηση που βασίζεται στη μέθοδο project, στο σχεδιασμό καινοτόμων μαθησιακών σεναρίων, στη δημιουργία e-textbooks, στη δημιουργία φωτογραφικών ιστοριών με τη χρήση κατάλληλων ψηφιακών εφαρμογών.

Παρουσιάστηκε συνολικά η σχεδίαση ψηφιακής πολιτικής για την εφαρμογή της καινοτομίας σε κάθε επίπεδο του σχολείου και θέματα αξιολόγησης της ψηφιακής ωριμότητας στις πλατφόρμες Digital mirror και Selfie.

Τέλος, η κάθε ομάδα εκπαιδευτικών παρουσίασε την εφαρμογή ενός καινοτόμου σχεδίου στρατηγικής στηριγμένο στα ψηφιακά εργαλεία με βάση την υπάρχουσα δομή του κάθε σχολείου και την αλλαγή στην παιδαγωγική.

Για το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων
Η συντονίστρια του προγράμματος
Ευαγγελία Γκάγκα (ΠΕ06).