Πέμπτη 22.08.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων σε νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

28.10.2017 /

Το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» σε νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σχολικής Σύμπραξης Erasmus+
Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “KalosKagathos” για το σχολείο μας 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» στοÄngelholm της Σουηδίας.
Στην πόλη αυτή των 40.000 κατοίκων της νότιας Σουηδίας πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των τεσσάρων σχολείων εταίρων: τουKungsgårdsskolan από τη διοργανώτρια και συντονίστρια χώρα, του ZespolSzkolGimnazjum i LiceumOgolnoksztalcaceim. PrymasaStefanaKardynalaWyszynskiego από την πόλη Torunτης Πολωνίας, του OsnovnasolaDomzale από την πόλη Domžale της Σλοβενίας και τέλος του δικού μας 3ου ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» από την Ελλάδα στις 2-5 Οκτωβρίου 2017.
ΣκοπόςαυτούτουπρώτουTransnationalProjectMeetingήταν να τεθούν οι βάσεις πάνω στις οποίες θα συντελεστεί η οργάνωση και η εκτέλεση του διετούς σχεδίου Erasmus+με κύριο γνώμονα την ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και δραστηριοτήτων.
Το καθένα σχολείο εταίρος δεσμεύτηκε ότι θα τηρήσει όλα όσα έχουν γραφεί και υπογραφεί στη σύμβαση και αφορούν κατά κύριο λόγο τη δημιουργία υπεύθυνων Ευρωπαίων μαθητών και ευαίσθητων πολιτών που σέβονται τον εαυτό τους και το περιβάλλον, που έχουν ανοιχτό μυαλό σε ό,τι αφορά στη διεθνή συνεργασία και είναι πάντοτε πρόθυμοι να προσφέρουν λύσεις σε όποιες ανάγκες προκύψουν. Όλες οι δράσεις θα στοχεύουν στην εύρεση των προβλημάτων της εκάστοτε σχολικής μονάδας ακριβώς με την έναρξη του προγράμματος, έτσι ώστε να εντοπιστούν νωρίς και με τη βοήθεια της διεθνούς συνεργασίας και βέλτιστων παιδαγωγικών μεθόδων να καταπολεμηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ο τίτλος του προγράμματος είναι εξολοκλήρου ελληνικός αφού «Καλός και Αγαθός» ήταν το πρότυπο του τελείου ανθρώπου στην ανθρωπότητα («τελείως σπουδαίος» κατά τον Αριστοτέλη) και αυτό θα αποτελέσει το ιδεώδες πρότυπο μαθητή που επιθυμούμε να δημιουργηθεί μέσα από το Πρόγραμμά μας, εκείνου δηλαδή που θα σέβεται και θα αποσκοπεί τόσο στη σωματική αρμονία όσο και στην ηθική και πνευματική ακεραιότητα.
Κατά τη διάρκεια των πολύωρων συναντήσεων στο πολύ φιλικό και φιλόξενο σχολικό περιβάλλον των διοργανωτών Σουηδών συζητήθηκαν κοινά θέματα προβληματισμού που αντιμετωπίζουμε σχεδόν όλα τα σχολεία, όπως η κυριαρχία της θεωρίας έναντι στην πρακτική εξάσκηση, ιδιαίτερα αναφορικά με την προσαρμογή των μαθητών στην απαιτητική αγορά εργασίας αμέσως μετά το σχολείο καθώς και η άρνηση ορισμένων εκπαιδευτικών να εισάγουν νέες καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, ικανές να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών μέσα στο σχολείο και όχι έξω από αυτό.
Παρατηρήθηκαν εξάλλου εμφανείς διαφορές κυρίως μεταξύ των σχολείων της Ελλάδας και της Πολωνίας σε αντιδιαστολή με τα αντίστοιχα της Σουηδίας αλλά και της Σλοβενίας τα οποία εφαρμόζουν ήδη καινούριες τεχνικές βασιζόμενες στα τεχνολογικά μέσα, επιδιώκοντας σαφώς μια μαθητοκεντρική μορφή διδασκαλίας σε αντίθεση με τα Ελληνικά και Πολωνικά που εμμένουν ακόμη στο πρόσωπο του δασκάλου ως το επίκεντρο της διάχυσης της γνώσης.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι όλοι, ανεξαρτήτως προέλευσης,πασχίζουμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα διακρίσεων είτε αυτές είναι φυλετικές, κοινωνικές, πολιτικές, γεωγραφικές, θρησκευτικές, σωματικές είτε πηγάζουν από μεταναστευτικά ρεύματα ανθρώπων με διαφορετική ιστορία, πολιτισμό και παραδόσεις.
Το σχέδιό μας δεσμεύεται να προσπαθήσει μέσω της διεθνούς συνεργασίας να ανταλλάξει τις καλύτερες καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνικές, να αναζητήσει την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ παραδοσιακής και σύγχρονης διδασκαλίας και να διαμορφώσει ένα πρότυπο νέο σχολείο στο οποίο ο συνδυασμός των παραδοσιακών και προοδευτικών τεχνικών και ταυτόχρονα η επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς θα είναι άμεσα ορατός και υπαρκτός.
Το καινούριο αυτό μοντέλο εκπαίδευσης θα καλλιεργεί συνειδήσεις ανεκτικότητας, ομαδοσυνεργατικότητας και σεβασμού στην κάθε παράδοση. Πιστεύουμε πως η συμμετοχή μαθητών στο συγκεκριμένο Πρόγραμμά μας θα έχει μόνο θετικά αποτελέσματα αφού θα ενώσει μαθητές αλλά και καθηγητές από τέσσερα διαφορετικά εθνικά και σχολικά περιβάλλοντα, δημιουργώντας δεσμούς φιλίας, συνεργασίας και διεθνούς αλληλεγγύης, προσφέροντας σε όλους δεξιότητες και μαθήματα ζωής.
Η διάρκεια του Προγράμματός μας είναι δύο χρόνια και η λήξη του θα πραγματοποιηθεί το 2019 με την επίσκεψη των τριών άλλων σχολείων στο δικό μας τον Απρίλιο, αφού θα έχουν προηγηθεί μετακινήσεις στην Πολωνία, τη Σλοβενία και τη Σουηδία.
Ευελπιστούμε ότι η επιτυχής έναρξη του Σχεδίου μας θα σηματοδοτήσει μια αντίστοιχου υψηλού επιπέδου και απαιτήσεων συνεργασία στο εγγύς μέλλον.

ΚριστίνΦέρνες-Ρουσιαμάνη
Μαρία Σαμαρά