Σάββατο 18.01.2025 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Ρατσιστική συμπεριφορά security σε Αφρικανό επιβάτη του ΗΣΑΠ

15.02.2016

Ένα βίντεο απασχόλησε το Διαδίκτυο τις τελευταίες ώρες (μέχρι να καταργηθεί). Κατέγραψε την ρατσιστική συμπεριφορά υπαλλήλου σεκιούριτι του ΗΣΑΠ απέναντι σε μετανάστη. Ο υπάλληλος με ύφος τραμπούκου ζητάει από τον μετανάστη να κατέβει από τον συρμό επειδή τον ενοχλεί η βαλίτσα του.

Το περισταστικό συνέβη στον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς και το κετέγραψε μια γυναίκα, η οποία επενέβη στον καβγά, και ανέβασε το βίντεο στο youtube.

Ο υπάλληλος σεκιούριτι σε μια πρωτοφανή κίνηση κατάχρησης εξουσίας «διατάζει» τον μετανάστη να κατέβει από το τρένο επειδή είχε μαζί του… βαλίτσα.

Με ύφος κλασικού τραμπούκου και σα να πρόκειται για δικό του μαγαζί και όχι για δημόσιο μέσο μαζικής μεταφοράς ο υπάλληλος λέει ψευδώς στον μετανάστη ότι απαγορεύονται οι μεγάλες βαλίτσες στα βαγόνια και μετά «ανακαλύπτει» ότι ο μετανάστης μπορεί να πάει στο τελευταίο βαγόνι.

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, φυσικά, ενώ, επιπλέον, το βαγόνι είναι εντελώς άδειο και ούτε ο μετανάστης ούτε η βαλίτσα ενοχλεί κανέναν.

Ο σεκιουριτάς, μάλιστα, δηλώνει ότι «Εγώ κάνω κουμάντο εδώ μέσα», παίρνει τη βαλίτσα του μετανάστη και επιχειρεί να την πετάξει έξω από το βαγόνι, ενώ στο τέλος τον απειλεί πως «το τρένο δεν θα ξεκινήσει και εσένα θα βαρέσουν μετά».

Στο σημείο εκείνο η γυναίκα που καταγράφει το περιστατικό επεμβαίνει και απαντά στον προκλητικό σεκιουριτά πως δεν υπάρχει καμία επιγραφή που να αναφέρει ότι απαγορεύονται οι βαλίτσες.

Μάλιστα, λέει στον σεκιουριτά «το τρένο χρησιμοποιείται από όλους. κουμάντο δεν κάνετε μέσα στο τρένο» και τον καλεί να φέρει την αστυνομία.

Η γυναίκα λέει πως η βαλίτσα είναι δική της και επιμένει προς τον σεκιουριτά να καλέσει την αστυνομία για λύσει το… μυστήριο. Εκείνος, βέβαια, της απαντάει «μπορείς να μην ανακατεύεσαι;»

Μετά την έντονη λογομαχία, βέβαια, οι πόρτες έκλεισαν και το τρένο αναχώρησε κανονικά.

Πρόκειται για ένα ακόμη προκλητικό ρατσιστικό περιστατικό με πρωτοφανή κατάχρηση εξουσίας από έναν υπάλληλο ιδιωτικής εταιρείας, ο οποίος συμπεριφέρεται σαν «αγάς» σε δημόσιο χώρο και σε ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς.

Η εταιρεία που είναι επιφορτισμένη με τη φύλαξη του σταθμού δεν έχει τοποθετηθεί για το περιστατικό.

Upd: Το πρωί της Δευτέρας το βίντεο καταργήθηκε από το youtube επειδή παραβιάζει την πολιτική για την παρενόχληση και την επιθετική συμπεριφορά, ωστόσο ανέβηκε εκ νέου μετά από λίγη ώρα

Καταδικάζει η ΣΤΑΣΥ

Ανακοίνωσε εξέδωσε και η ΣΤΑΣΥ καταδικάζοντας τη συμπεριφορά του σεκιουριτά.

Αναλυτικά:

«Η Διοίκηση της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) καταδικάζει με τον πλέον κατηγορηματικό και απερίφραστο τρόπο την απαράδεκτη συμπεριφορά του υπαλλήλου φύλαξης (security), της εταιρείας JCB με την οποία συνεργαζόμαστε, κατά αλλοδαπού επιβάτη, το βράδυ της Κυριακής 14 Φεβρουαρίου, στο σταθμό «Κηφισιά» της γραμμής 1 του δικτύου μας. Παράλληλα, η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ζήτησε την άμεση απομάκρυνση του συγκεκριμένου υπαλλήλου από το δίκτυό της και κινεί, επίσης άμεσα, τη διαδικασία ενεργοποίησης των ρητρών που προβλέπονται στη σύμβαση με την εταιρεία security JCB και αφορούν την ενδεχόμενη πρόκληση ζημίας των «Σταθερών Συγκοινωνιών» εξ αιτίας  της αντισυμβατικής συμπεριφοράς της».

Συγκοινωνίες Αθηνών: Καταδικάζουμε

Από τις Συγκοινωνίες Αθηνών ανακοινώνεται ότι τα δικαιώματα όλων των επιβατών, ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας ή ιθαγένειας, που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι αναφαίρετα και πρέπει να γίνονται σεβαστά όχι μόνον από το προσωπικό των συγκοινωνιακών εταιρειών του Ομίλου, αλλά και από το προσωπικό όλων των επιχειρήσεων που με οποιονδήποτε τρόπο συνεργάζονται με αυτές.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Συγκοινωνίες Αθηνών δηλώνουν ότι πρόσφατο συμβάν στον ηλεκτρικό αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό και έχουν ζητήσει ήδη από την συνεργαζόμενη εταιρία φύλαξης να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την επαγγελματική συμπεριφορά του προσωπικού της, ενώ επιφυλάσσονται για κάθε άλλο νόμιμο δικαίωμά τους.

Η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών διασφαλίζεται αφ΄ενός  με τους εσωτερικούς κανονισμούς προσωπικού κάθε εταιρείας των Συγκοινωνιών Αθηνών και αφ΄ετέρου με την Χάρτα Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές –Επιβάτες (Χ.Υ.Κ.), η εφαρμογή των οποίων θέτει τα όρια και τις δικαιοδοσίες του προσωπικού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών.

Πηγή: efsyn.gr

[fbcomments]