Παρασκευή 20.09.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Ποδήλατο: Πάρτε προσωπικά την ευθύνη κ. Δήμαρχε

28.07.2015

Του Χρήστου Κοντού

Ένας χρόνος παρά κάτι μέρες πέρασαν από την ανάληψη της ηγεσίας του Δήμου από την νέα δημοτική αρχή και δυστυχώς πέραν κάποιων μικρών παρεμβάσεων το μόνο έργο… που μπορεί να της πιστωθεί είναι η υπερπαραγωγή δελτίων τύπου, που εκμεταλλευομένη την πληθώρα των ΜΜΕ και κυρίως αυτών που δεν είναι καν στα χέρια δημοσιογράφων, δημιουργεί μια εικονική πραγματικότητα.

Προφανώς και δεν θα περίμενε κανείς την επίλυση των προβλημάτων με ένα μαγικό ραβδάκι, αλλά σίγουρα περιμέναμε αυτά που ο ίδιος ο δήμαρχος πρόταξε ως προτεραιότητες να αρχίσουν τουλάχιστον να κινούνται και όχι οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι και υπάλληλοι να αναλώνονται ακόμη σε συναντήσεις, συσκέψεις και σχεδιασμούς.

Ένα από αυτά είναι η δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην πόλη, όπου δυστυχώς διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά κινήσεις εντυπωσιασμού όπως αυτές που ετοιμάζονται για την εβδομάδα κινητικότητας και όπου με περίτεχνο τρόπο μας παρουσιάζουν πράγματα που μόνο την καθημερινότητα δεν θα βελτιώσουν:

«Επίσης, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό, σε σχέση με το μεγάλο, παγκόσμιο εγχείρημα του Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό. Είναι προφανές, εξάλλου, ότι ο πυρήνας της Εβδομάδας αφορά ακριβώς στην ελαχιστοποίηση της κυκλοφορίας οχημάτων, στην ενίσχυση της κυκλοφορίας μέσων μαζικής μεταφοράς, στη βελτίωση της ποδηλατικής συνείδησης, όχι απλώς ως ένα μέσο μεταφοράς, αλλά και ως καθημερινής συμπεριφοράς. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνδυασμό με την παράλληλη λειτουργία του παζαριού, θα υπάρξει πρόσθετη ποδηλατική παρέμβαση και δράση».

Καλό το λεωφορείο χωρίς οδηγό, αλλά χωρίς καμιά πρακτική αξία πέραν από τα οφέλη του προγράμματος. Αλλά ας μην εμπαίζουν την νοημοσύνη των πολιτών όταν μιλούνε για ποδηλατική συνείδηση σε μια πόλη χωρίς ποδηλατοδρόμους, όπου μικροί και μεγάλοι αναγκάζονται να κάνουν σλάλομ μεταξύ των αυτοκινήτων, όπου καθημερινά έχουν δεκάδες μικροατυχήματα. Ας μην μιλάμε για ποδηλατικές παρεμβάσεις με βραδινές ποδηλατάδες και σέλφις… των «μωρών»… γιατί άλλα μωρά (όπως αυτά της φωτογραφίας), έχουν ανάγκη ασφάλειας.

Ποδηλάτης ο ίδιος ο δήμαρχος οφείλει να αναλάβει προσωπικα τον συγκεκριμένο τομέα και να προχωρήσει άμεσα στον χαρακτηρισμό ποδηλατοδρόμων, αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος, αλλά και το οικονομικό κόστος… κάποιων ψηφοφόρων του, γιατί είναι για το καλό των παιδιών αυτής της πόλης και για το καλό των δικών του παιδιών.

Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή στην πόλη είναι σε κυκλοφορία πάνω από 20.000 ποδήλατα, μόνο που δεν έχουν τον δικό τους δρόμο. Επιτέλους θα πρέπει τουλάχιστον στους βασικούς άξονες της πόλης (Ασκληπιού μέχρι τον σταθμό και την Αγία Μονή, παραποτάμια, στην Καρδίτσης, Τσιτσάνη και Στρατηγού Σαράφη), με κορύνες να οροθετηθούν ποδηλατόδρομοι. Πλέον υπάρχει δημοτική αστυνομία, αλλά και συνείδηση πολιτών και ποδηλατών να τους περιφρουρήσουν.

Το οικονομικό κόστος (κορύνες), είναι μικρό, το πολιτικό όμως μεγάλο, αλλά εκεί φαίνονται και οι πολιτικοί άντρες που τηρούν τις υποσχέσεις που προεκλογικά δίνουν.
Υ.Γ.: Συγχαρητήρια στην συμπολίτισσα της φωτο (και σε όλους τους άλλους που επιμένουν ποδηλατικά, κόντρα στους αφιλόξενους δρόμους των Τρικάλων.