Σάββατο 10.12.2022 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Δελτίο τύπου της ΠΑΣΚ ΠΕΚ για τις εκλογές στο ΠΥΣΔΕ Τρικάλων

14.10.2022

Δελτίο τύπου εξέδωσε η ΠΕΚ για τις εκλογές στο ΠΥΣΔΕ Τρικάλων και στο οποίο αναφέρει:

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Πολιτική – Εκπαιδευτική συγκυρία

 

Το σκηνικό πολέμου στην Ευρώπη, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η αναθεωρητική και προκλητική πολιτική της Τουρκίας αλλά και η γενικότερη αδιέξοδη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμορφώνουν ένα δυσοίωνο διεθνές σκηνικό.

 

Το γενικό πολιτικό κλίμα χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα όσον αφορά τις επικείμενες εκλογές. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. συνεχίζει το ταξικό, νεοφιλελεύθερο κυβερνητικό πρόγραμμά της. Οι ανισότητες στην κοινωνία βαθαίνουν και επεκτείνονται. Η επιδοματική πολιτική της είναι ομολογία της αποτυχημένης οικονομικής πολιτικής της και δεν έχει καμιά σχέση στο να αντιμετωπίσει τα διαρθρωτικά και χρόνια προβλήματα της χώρας και να εξασφαλίσει ακόμα και ένα στοιχειώδες και σταθερό εισόδημα των εργαζομένων.

 

Η ακρίβεια και ο πληθωρισμός «τραβούν την ανηφόρα». Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης γίνονται πάρτι των κομματικά προσκείμενων εταιρειών από το «Μαξίμου Α.Ε.». Ο πόλεμος στην Ουκρανία χρησιμοποιείται ως άλλοθι για τον επικείμενο δύσκολο χειμώνα και για τη δυστοκία της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ.

 

Βαθιά αντιμεταρρύθμιση στην εκπαίδευση  

 

Η εκπαίδευση επιλέχθηκε ως προνομιακός χώρος για τη νεοφιλελεύθερη και συντηρητική συνάμα πολιτική και ιδεολογία. Τα σχολεία έμειναν κυριολεκτικά αβοήθητα στη διάρκεια της πανδημίας. Για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα στην εκπαίδευση αυτό το διάστημα, δεν μίλησε ποτέ για το τόσο έντονο μαθησιακό, παιδαγωγικό και πολιτιστικό κενό των μαθητών και δεν πήρε ποτέ κανένα προς τούτο μέτρο. Αισθάνεται ήσυχη…

 

Η κ. Κεραμέως αποπνέει τοξικότητα και εμπάθεια για τους εκπαιδευτικούς και για τον συνδικαλισμό. Ασκεί πολιτική συνεχούς ελέγχου πνίγοντας την παιδαγωγική ελευθερία και αυτονομία των εκπαιδευτικών. Σταθερή πολιτική της η ενίσχυση της γραφειοκρατίας και του διοικητισμού σε κάθε πτυχή της σχολικής λειτουργίας. Αποδυναμώνει το ρόλο της διδασκαλίας και της λειτουργία της σχολικής αίθουσας με νέα καθήκοντα στον εκπαιδευτικό ακόμα και με εκείνα μιας γραμματειακής στήριξης!

 

Η βαθμολογική κατάταξη των σχολείων είναι ένα αναχρονιστικό αγοραίο μέτρο της Θατσερικής εκπαιδευτικής πολιτικής, που απέτυχε πλήρως βαθαίνοντας τις προϋπάρχουσες ανισότητες. Είναι πολιτική, που προσβάλλει σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς. Στρεβλώνει την  εκπαιδευτική πραγματικότητα και επιχειρεί να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς.

 

Σήμερα γίνεται απόλυτα αναγκαία η ενδυνάμωση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας. Μόνο η συλλογική μας δράση μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την αντιμεταρρύθμιση στην εκπαίδευση, την χειραγώγηση του μορφωτικού και κοινωνικού ρόλου μας.

 

Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να αγωνιζόμαστε για το δημόσιο σχολείο: με πάθος στην καθημερινή μορφωτική μας αποστολή, στην διαπαιδαγώγηση σε μια δημοκρατική και ουμανιστική παιδεία, στις συλλογικές εκφράσεις του κλάδου μας.

 

Η θέση μας για το Συνδικαλιστικό Κίνημα

Παρά τη συνεισφορά του κινήματός μας στη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων στο χώρο της Δημόσιας εκπαίδευσης (Ν. 1566/1985) πρέπει να ομολογήσουμε ότι ευρύτερα, επί του συνόλου του εργατικού δυναμικού της πατρίδας μας, δεν έχει παγιωθεί το αίσθημα μιας ταξικής συνείδησης που να επιτρέπει τη συσπείρωση και την από κοινού διεκδίκηση και διασφάλιση των συλλογικών μας δικαιωμάτων. Ως εκ τούτου:

  • Επιβάλλεται να επιδείξουμε μεγαλύτερη αποφασιστικότητα,  προκειμένου να εξασφαλιστεί η συσπείρωση των εργαζομένων
  • Το αγωνιστικό παρελθόν και η συνεισφορά του κινήματός μας στους εργατικούς αγώνες μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για νέες δυναμικότερες κινητοποιήσεις
  • Οι μαζικές κινητοποιήσεις θα πρέπει να στρέφονται κατά των δυνάμεων του κεφαλαίου και κατά της ιδιωτικοποίησης των δημοσίων αγαθών που καταλήγουν στην ενδυνάμωση συγκεκριμένων κοινωνικών και οικονομικών κέντρων και διόγκωσης των κοινωνικών ανισοτήτων.
  • Η Παράταξή μας, στα πλαίσια της ανασύνταξης των κοινωνικών της δυνάμεων, με πνεύμα συνεργασίας και μετριοπάθειας, θα συμβάλει ώστε να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση.
  • Οφείλουμε συλλογικά να κινηθούμε προς την κατεύθυνση μιας «νέας συνδικαλιστικής κουλτούρας» που θα διασφαλίζει όλα τα παραπάνω με γνώμονα την εξασφάλιση ουσιαστικών συγκλίσεων που να αφορούν στο σύνολο των εργαζομένων του κλάδου μας.

Πρέπει, επιτέλους, να γίνει συνείδηση όλων ότι οι παραταξιακές αγκυλώσεις δεν έχουν πλέον θέση στις συλλογικές προσπάθειες για τη διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Εργασιακά

 

Από τον Σεπτέμβριο του 2010 οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ γίνονται με συγκεκριμένα, μετρήσιμα κριτήρια. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο με τις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Παιδείας. Διεκδικούμε την κάλυψη όλων των κενών από διοικητικούς υπαλλήλους. Μέχρι τότε, οι αποσπάσεις να γίνονται με διαφάνεια και με αντικειμενικά και σαφώς οριοθετημένα κριτήρια.

 

Ζητάμε την κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στον τόπο διορισμού για τους νεοδιόριστους. Διεκδικούμε γενναία οικονομική ενίσχυση για τους συναδέλφους που υπηρετούν εκτός μόνιμης κατοικίας τους και ειδικά κίνητρα παραμονής για όσους υπηρετούν σε παραμεθόριες – ακριτικές περιοχές.

 

Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών διεκδικούμε δυναμικά την αύξηση των αποδοχών ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων, οι οποίοι καλούνται να ανταποκριθούν στην πραγματικότητα του εργασιακού τους περιβάλλοντος με τον πενιχρό μισθό των 737 ευρώ. Ο εισαγωγικός μισθός των εκπαιδευτικών να είναι 1000 ευρώ καθαρά.

 

Απαξίωση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και των αιρετών μας σε αυτά

 

Αυτό που διαφαίνεται από την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική της Ν.Δ. είναι η συνειδητή προσπάθεια για μετατροπή των Υ.Σ. σε όργανα διακοσμητικά κυρίως μέσα από την κατάργηση ή την απαξίωση του θεσμού των αιρετών εκπροσώπων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ολόκληρη την προηγούμενη διετία, με αποκλειστική ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, τα Υπηρεσιακά μας Συμβούλια  λειτούργησαν με δοτούς αιρετούς, αλλά και με «προσωρινά» τοποθετημένους Διευθυντές Εκπαίδευσης στη θέση του Προέδρου.  Επίσης, ας μην ξεχνούμε ότι με νόμο της σημερινής κυβέρνησης, δεν συμμετέχουν πλέον αιρετοί εκπρόσωποί μας στα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών.

 

Οι θέσεις και οι προτάσεις μας για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

 

Ως παράταξη, διεκδικήσαμε και πετύχαμε

 

  • Κατάργηση του απαράδεκτου τρόπου μοριοδότησης των αποσπώμενων σε υπηρεσίες και σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας
  • Θέσπιση κανόνων, ίδιων για όλους, σε σχέση με τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης
  • Καθιέρωση συστήματος αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, με σαφή και αντικειμενικά κριτήρια (μοριοδότηση)

 

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε

 

  • Επαναφορά στα Υ.Σ. των εκπαιδευτικών, των αρμοδιοτήτων για τους διορισμούς, για τις κάθε είδους αποσπάσεις, καθώς και για την πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρωτών
  • Οι ενστάσεις των συναδέλφων να εξετάζονται από διαφορετικά Υ.Σ.
  • Ριζική αλλαγή του συστήματος επιλογής των στελεχών, με κατεύθυνση την αξιοκρατία και τη διαφάνεια
  • Τοποθέτηση υποδιευθυντών σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως αριθμού τμημάτων
  • Ίδρυση και λειτουργία Σχολής Στελεχών Εκπ/σης
  • Επικαιροποίηση του ΠΔ για τις μεταθέσεις (μόρια σχολείων, ειδικές κατηγορίες μετάθεσης, υπεραριθμίες κλπ)
  • Οι μεταθέσεις σε ειδικούς τύπους σχολείων (Μουσικά, Διαπολιτισμικά, Καλλιτεχνικά και ΣΜΕΑΕ) να γίνονται με μετρήσιμα κριτήρια
  • Καθιέρωση συστήματος αποσπάσεων στις υπηρεσίες και στους φορείς του Υπουργείου, με σαφή και αντικειμενικά κριτήρια (μοριοδότηση)
  • Βελτίωση του ισχύοντος συστήματος αποσπάσεων, όπως: κατά προτεραιότητα απόσπαση των τρίτεκνων και των εκπαιδευτικών που είναι σύζυγοι εκπ/κών, μόρια συνυπηρέτησης για τους συζύγους που ζητούν να αποσπαστούν στην ίδια περιοχή, μοριοδότηση της χιλιομετρικής απόστασης
  • Θέσπιση κινήτρων για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν μακριά από τον τόπο των συμφερόντων τους.
  • Χορήγηση εκπ/κών αδειών σε όλους τους συναδέλφους που έχουν τις απαιτούμενες από τον νόμο προϋποθέσεις
  • Θέσπιση μειωμένου ωραρίου για πολυτέκνους και για εκπ/κούς με αναπηρία των ίδιων ή των παιδιών τους πάνω από 67% ή με αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας
  • Άμεση κάλυψη όλων των κενών διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού

 

Τα αιρετά μέλη της Π.Ε.Κ. στα ΥΣ δεσμεύονται  να

  • Λειτουργούν πάντα με γνώμονα τη διεύρυνση και αναβάθμιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης.
  • Συνεργάζονται στενά με το σ.κ. και να λογοδοτούν μόνο στους συνάδελφους και στον οργανωμένο κλάδο.
  • Βρίσκονται συνεχώς δίπλα στον/στη συνάδελφο, να αναδεικνύουν τα προβλήματά του/της και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής τους.
  • Έχουν συνεχή παρουσία στα Υ.Σ. και με τις γνώσεις τους να επιβάλλουν τη νομιμότητα και τη διαφάνεια των αποφάσεων
  • Προασπίζουν την αξιοπρέπεια και τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων από τον αυταρχισμό και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης
  • Απορρίπτουν λογικές ενσωμάτωσης στη Διοίκηση ή χρησιμοποίησης του θεσμού για τη συγκρότηση προσωπικών μηχανισμών, την ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων κλπ.

 

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,

 

Απευθυνόμαστε σε όλες και όλους, χωρίς παραταξιακούς διαχωρισμούς, και σας καλούμε να συμμετάσχετε μαζικά στις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, για την επιλογή των αιρετών εκπροσώπων μας στο ΚΥΣΔΕ, στα ΑΠΥΣΔΕ και στα ΠΥΣΔΕ.

Οι εκλογές αυτές πρέπει να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για νέους αγώνες και διεκδικήσεις που θα κατοχυρώνουν θεμελιώδεις αξίες, όπως η διαφάνεια, η αξιοκρατία και η δικαιοσύνη στην εκπαίδευση.

Η ψήφος στην Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών είναι ψήφος στον αγώνα που πρέπει να δώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για:

  • Έξοδο της κοινωνίας μας από την κρίση
  • Δημόσια και πραγματικά δωρεάν εκπαίδευση
  • Αξιοπρεπείς μισθούς, εργασιακή ασφάλεια και σταθερότητα
  • Αξιοκρατικές υπηρεσιακές μεταβολές
  • Επίλυση προβλημάτων, χωρίς διαμεσολαβήσεις- παρεμβάσεις που οδηγούν σε εξαρτήσεις
  • Αξιόπιστους και αποτελεσματικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς

 

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ – ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ

Π.Ε.Κ.