Τρίτη 29.09.2020 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Το 9ο Γυμνάσιο λέει όχι στη σχολική βία

22.02.2017 /

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες της Ομάδας Δράσεων Πρόληψης της σχολικής βίας του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων κ. Μαρία Αβδουλά (Αγγλικής Γλώσσας) και κ. Αθανασία Βαλκανιώτη (Γερμανικής Γλώσσας) πήραν μέρος, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017, στην ημερίδα για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού με θέμα «Με σύμμαχό σου τα βιβλία, διώξε τη βία απ’ τα σχολεία» στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα. Εκεί παρουσίασαν δράσεις και προγράμματα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του bullying που εφάρμοσαν κατά το προηγούμενο και κατά το τρέχον σχολικό έτος στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων.

Την ημερίδα διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας (σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, τον Δήμο Λαρισαίων και τη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα), με την επιστημονική καθοδήγηση της κ. Δέσποινας Καραμπατζάκη, Υπεύθυνη Σ.Σ.Ν. Δ/θμιας Εκπ/σης Τρικάλων, μέλος ΕΣΥΔΠ Δικτύου Πρόληψης  Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού Θεσσαλίας για τη Δ/θμια Εκπ/ση και με την παρουσία των κ. Μαρίας Λέγγα και Ιουλίας Κανδήλα μελών ΠΟΔΠ Νομού Τρικάλων καθώς και όλων των μελών ΠΟΔΠ Δικτύου Πρόληψης  Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας.

Πιο συγκεκριμένα η κ. Μαρία Αβδουλά παρουσίασε το πρόγραμμα e-Τwinning με τίτλο «Bullying? No, Thank you!», που υλοποιήθηκε από μαθητές και μαθήτριες του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων (και τεσσάρων άλλων σχολείων από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Σλοβακία και την Τουρκία) το σχολικό έτος 2015-2016 και βραβεύθηκε και με την «Εθνική Ετικέτα ποιότητας» και  με την «Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας». Η κ. Αθανασία Βαλκανιώτη παρουσίασε αφίσα με θέμα τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό – Cyber Bullying, με την ομώνυμη ταινία που προβλήθηκε σε μαθητές της Γ΄ τάξης, οι οποίοι στη συνέχεια κλήθηκαν να συμπληρώσουν σχετικό ερωτηματολόγιο.

Στόχος των δράσεων αυτών είναι να εντοπισθούν εστίες άσκησης βίας ή bullying στην τάξη, στο προαύλιο, ακόμα και εκτός σχολείου μεταξύ των μαθητών και να αντιμετωπισθούν άμεσα, με την εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων, ώστε η σχολική βία ή αλλιώς το bullying να μη λάβει μεγάλες διαστάσεις. Όλα τα προγράμματα και οι δράσεις πρέπει να έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εφαρμοσθούν από τους μαθητές, οι οποίοι θα εργάζονται σε ομάδες και σταδιακά θα ανακαλύπτουν ότι αυτό που θεωρούσαν ασήμαντο ή ένα παιχνίδι μπορεί να προκαλέσει ψυχικά τραύματα στους συμμαθητές τους και έτσι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ευαισθητοποιηθούν πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και να περιορισθεί έτσι η σχολική βία και το byllying.

Η κ. Μαρία Αβδουλά και η κ. Αθανασία Βαλκανιώτη προσπάθησαν, η κάθε μία με τον τρόπο της, να μεταδώσουν, στους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν την ημερίδα, τη συσσωρευμένη εμπειρία τους στην εφαρμογή καινοτόμων δράσεων και πρακτικών για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και έθεσαν στη διάθεση των εκπαιδευτικών όλο το υλικό των προγραμμάτων και των δράσεων που υλοποίησαν.