Κυριακή 02.10.2022 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

ΟΣΕ: Η γραμμή του θανάτου μέσα στον πολεοδομικό ιστό

01.12.2021

Του Χρήστου Κοντού

Ακόμη ένα ατύχημα που σοκάρει, ευτυχώς αυτή τη φορά μόνο με τραυματισμό, στις γραμμές του τρένου του ΟΣΕ που διέρχονται της πόλης, θέτουν για άλλη μια φορά ερωτήματα για το πόσα θύματα θα θρηνήσουμε ακόμη μέχρι που να βρεθεί λύση.

Το αίτημα της υπογειοποίησης της γραμμής φαίνεται να έχει ξεχαστεί από τους πάντες και κυρίως από την ΕΡΓΟΣΕ που μια χαρά την βολεύει, μιας και η γραμμή Τρίκαλα – Καλαμπάκα, δεν είναι σύμφωνα με αυτούς επικερδής. Μάλιστα επί δημαρχίας Ταμήλου και νωρίτερα επί Σπαθή, όπου είχε μπει ακόμη και το θέμα της μεταφοράς της γραμμής εκτός πόλης, το είπαν ξεκάθαρα: Θα μας βόλευε να έχουμε λεωφορεία μέχρι την γειτονική κωμόπολη.

Μήπως τώρα με αφορμή την ηλεκτροκίνηση μπορεί να πιεστεί η κυβέρνηση και κατ’ επέκταση η ΕΡΓΟΣΕ ώστε επιτέλους να προχωρήσει στην υπογειοποίηση της γραμμής που κόβει την πόλη στα δύο και είναι μόλις τρία χιλιόμετρα, τα οποία είναι μάλιστα ζωτικής σημασίας για ολόκληρη την περιοχή;

Πάντως για την λειτουργία του φαναριού στη διασταύρωση του Πύργου, υπήρξε ολόκληρη αντιπαράθεση μεταξύ του δημάρχου και του πρώην επικεφαλής των Φίλων του Σιδηροδρόμου:

 

Γιώργος Κρανιάς: Πάνω στη διάβαση λειτουργεί οδικό φανάρι που δείχνει πράσινο όταν περνάει το τρένο. Το έχουμε τονίσει επανειλημμένα και κανενός στην κατά τα άλλα πανέξυπνη πόλη το αυτί δεν ιδρώνει. Στην Καρδίτσα σε ανάλογη διάβαση το φανάρι είναι συνδεδεμένο με τις μπάρες του τρένου. Όταν πέφτουν οι μπάρες γίνεται κι αυτό κόκκινο. Αλλά ξέχασα εκεί δεν έχουν τη δική μας εξυπνάδα.

Δημήτρης Παπαστεργίου: αν αφήνατε τις εξυπνάδες και ρωτούσατε, θα σου δείχναμε όλα τα στοιχεία, βάσει των οπαίων ο ΟΣΕ δεν δέχεται να μας δώσει σήμα από τη διάβαση προς το φανάρι. Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε άλλωστε τις μπάρες κατεβασμένες. Θα περίμενα λίγη σοβαρότητα από την πλευρά σας.

Γιώργος Κρανιάς: Αγαπητέ δήμαρχε. Το πρόβλημα είναι παλιό. Ο ΟΣΕ φταίει που πράγματι δεν δίνει την άδεια. Το ερώτημα είναι πώς έγινε και την έδωσε την άδεια στην Καρδίτσα στην οδό προς το Σμόκοβο. Βέβαια τότε δήμαρχος στην Καρδίτσα ήταν ο μακαρίτης Χρήστος Τέγος που τα κατάφερε χωρίς μάλιστα να είναι πρόεδρος ΚΕΔΕ. Αλλά τέλος πάντων και χωρίς την άδεια των άθλιων γραφειοκρατών του ΟΣΕ τι είναι εκείνο που σας εμποδίζει να καταργήσετε το πράσινο και το φανάρι να λειτουργεί με μόνο δύο ενδείξεις δηλαδή ή κόκκινο ή παλλόμενο κίτρινο για να έχει ο διερχόμενος τον νου του; Και σε κάθε περίπτωση το κράτος επιτέλους έχει και υπουργείο Μεταφορών και βουλή για να ψηφίζει νόμους. Τι χρειάζεται; Μόνο ένας νόμος με ένα άρθρο: “-Όταν λειτουργεί οδικός φωτεινός σηματοδότης δίπλα σε σιδηροδρομικό ΑΣΙΔ τα δύο συστήματα λειτουργούν υποχρεωτικά συνδεδεμένα και ο ΟΣΕ υποχρεούται να επιτρέπει την σύνδεση”. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζούμε με την ίδια μουρμούρα.

Δημήτρης Παπαστεργίου: αυτή θα είναι μια σημαντική εξυπνάδα της πόλη, όντως. Φανάρι χωρίς πράσινο. Τον δε συλλογισμό σου ότι επειδή είμαι πρόεδρος στην ΚΕΔΕ πρέπει να αλλάξω τους κανονισμούς του ΟΣΕ, δεν τον έπιασα, αλλά δεν πειράζει. Δυστυχώς σας αρέσει να γράφετε ο,τι σας κατέβει στο κεφάλι, τα οποία φυσικά μαζεύετε μετά (εσύ ειδικά το έχεις ξανακάνει), και δεν λέτε το προφανές. Ότι το αυτοκίνητο πέρασε με κατεβασμένες μπάρες. Δεν πειράζει.

Ετικέτες: , ,