Κυριακή 22.05.2022 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Όλυμπος: Οι πωλήσεις εξωτερικού πέρασαν μπροστά

17.01.2022

Την δυναμική της Ελλληνικά Γαλακτοκομεία στις αγορές του εξωτερικού, αποδεικνύει η ανατροπή στα μεγέθη των πωλήσεων που για πρώτη φορά το 2021 είναι μεγαλύτερες απο εκείνες του εσωτερικού.

Την αποκάλυψη κάνει το μέλος του Δ.Σ. του θεσσαλικού ομίλου Στέλιος Μ. Σαράντης, μιλώντας στην οικονομική ιστοσελίδα mononews.gr και στην Ρομίνα Νικηφόρου.

Το ρεπορτάζ με τίτλο “Στέλιος Σαράντης (Όλυμπος): Οι νέες επενδύσεις, οι ανατιμήσεις και η δυναμική των εξαγωγών” έχει ως εξής:

«Νέες επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για το 2022 η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος του Ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη. Σύμφωνα με όσα επισημαίνει o Στέλιος M. Σαράντης, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά, το επενδυτικό πλάνο του 2022 θα συνεχίσει βάσει σχεδιασμού. Έτσι, όπως και τα τελευταία 3-4 χρόνια το συνολικό ποσό των επενδύσεων θα ανέλθει περίπου στα 30 εκατ. ευρώ και αφορά την ολοκλήρωση της επένδυσης της δεύτερης γραμμής παραγωγής φέτας στο εργοστάσιο των Τρικάλων καθώς και την έναρξη της κατασκευής του νέου υπερσύγχρονου εργοστασίου στην Κύπρο για παραγωγή χαλουμιού».

Την ίδια στιγμή θα συνεχιστούν και οι επενδύσεις στο εργοστάσιο της Ροδόπης, το οποίο αποτελεί τη βάση του Ομίλου στη Βόρεια Ελλάδα με σκοπό, όπως επισημαίνει ο ίδιος, «εντός του 2022 να αποτελεί στο 100% την μονάδα παραγωγής των προϊόντων φυτικής προέλευσης (φυτικά ροφήματα, φυτικά επιδόρπια και φυτικά γλυκίσματα).

Παράλληλα σύμφωνα με τον κ. Σαράντη, «σχεδιάζεται η περαιτέρω επέκταση της ζώνης γάλακτος στην ευρύτερη περιοχή που έχουμε σημαντική παρουσία από το 2008, όταν έγινε και η εξαγορά από τον όμιλό μας».

Οι αλλαγές στον κλάδο και το ενδεχόμενο εξαγορών

Σε έναν κλάδο που τον προηγούμενο χρόνο υπήρξε έντονη κινητικότητα με τις εξαγορές των Vivartia και Δωδώνη από το CVC αλλά και τις αλλαγές στη ΜΕΒΓΑΛ μετά την αποεπένδυση του συγκεκριμένου fund, ο κ. Σαράντης επισημαίνει πως «οι εξελίξεις στον κλάδο των γαλακτοκομικών, θεωρούμε πως είναι στη σωστή κατεύθυνση».

«Η συγκέντρωση, η οποία είναι ένα γενικότερο φαινόμενο (χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλυσίδες λιανικής κλπ), μπορεί να εξασφαλίσει βιωσιμότητα και σταθερότητα στον κλάδο. Επιπλέον, επιτρέπει στα νέα σχήματα να έχουν το κρίσιμο μέγεθος προκειμένου να πρωταγωνιστήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά και να προβάλλουν τα ελληνικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού» προσθέτει.

Ως προς το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά ο κ. Σαράντης επισημαίνει πως «παρακολουθούμε την αγορά και εφόσον προκύψει κάποια συγκεκριμένη περίπτωση είμαστε ανοιχτοί να την εξετάσουμε».

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι ανατιμήσεις

Το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην αγορά από την άνοδο των τιμών πρώτων υλών διεθνώς που ξεκίνησε στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2021 είχε επιπτώσεις και για την Όλυμπος.

Περιγράφοντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί ο κ. Σαράντης επισημαίνει πως «από τις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2021, ξεκίνησε η άνοδος των τιμών των α’ και β’ υλών. Η άνοδος των τιμών του αγελαδινού γάλακτος (+35% τον Ιούλιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο), είναι ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο και οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Φυσικά, το ίδιο ίσχυσε και στην ελληνική αγελαδινή ζώνη γάλακτος στην οποία παρατηρείται μία μέση αύξηση της τάξης του 16% μέχρι αυτή τη χρονική στιγμή.

Συγκεκριμένα στο αιγοπρόβειο γάλα, όπως σημειώνει, η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση της φέτας από τις αγορές του εξωτερικού καθώς και η έλλειψη αποθεμάτων, πυροδότησε αυξήσεις στην εγχώρια ζώνη γάλακτος της τάξεως του 30% από την αρχή του καλοκαιριού του 2021, οι οποίες ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο από το Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα λόγω της παράλληλης αύξησης των λοιπών παραγόντων κόστους.

«Το αποτέλεσμα όλων αυτών των αυξήσεων, έχει φέρει μέχρι στιγμής ανατιμήσεις των προϊόντων μας στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε ένα ποσοστό το οποίο επ’ ουδενί δεν καλύπτει το 100% της διαφοράς του κόστους. Προσπαθούμε να απορροφούμε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων, με σκοπό να στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τους Έλληνες καταναλωτές που μας τιμάνε με την εμπιστοσύνη και την στήριξή τους όλα αυτά τα χρόνια» τονίζει.

«Οι πωλήσεις του εξωτερικού ξεπέρασαν τις εγχώριες το 2021»

Όσον αφορά τέλος στις εξαγωγές οι οποίες ακολουθούν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια,  σύμφωνα με τον κ. Σαράντη το 2021 ήταν η πρώτη χρονιά, κατά την οποία οι πωλήσεις του εξωτερικού ξεπέρασαν αυτές της Ελλάδας.

Ο ίδιος προσθέτει πως «ο εξαγωγικός προσανατολισμός του ομίλου παραμένει και ενισχύεται κάθε χρόνο» καταλήγοντας ότι «θα συνεχίσουμε να προβάλλουμε τα ελληνικά προϊόντα στους καταναλωτές της Ευρώπης μέσα από τις θυγατρικές εμπορικές εταιρίες που έχουμε ιδρύσει τα τελευταία χρόνια».


thessaliaeconomy.gr