Παρασκευή 06.12.2024 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Μαθητές του Πρότυπου 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στο Βερολίνο

25.05.2023

Erasmus+ KA1 – Μαθητές του Πρότυπου – 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στο Βερολίνο

Το Πρότυπο ΕΠΑΛ-2ο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων ως διαπιστευμένος Οργανισμός Erasmusπραγματοποίησε δύο εκπαιδευτικά προγράμματαΚΑ1 με κωδικούς σχεδίων 2021-1-EL01-KA121-VET-000019895 και 2022-1-EL01-KA121-VET-000065821 στο Βερολίνο της Γερμανίαςαπό 12 έως 26 Μαρτίου 2023. Στα προγράμματα συμμετείχαν είκοσι μαθητές των τομέων:
1. Γεωπονίας-Τεχνολογίας Τροφίμων & Περιβάλλοντος,
2. Οικονομίας & Διοίκησης
3. Εφαρμοσμένων Τεχνών.
Οι έξι μαθητές του Τομέα Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων & Περιβάλλοντοςεκπαιδεύτηκαν και καταρτίστηκαν σε θέματα αειφορικής γεωργίας και προστασίας του περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα τους περιλάμβανε:
• Επίσκεψη σε δύο καινοτόμες Γεωργικές επιχειρήσεις στις οποίες γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών παραγωγής γεωργικών προϊόντων ακολουθώντας τις αρχές της αειφορικής γεωργίας.
• Επίσκεψησε Υδροπονικές καλλιέργειες στις ταράτσες των σπιτιών, κάθετη καλλιέργεια φυτών σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους .
• Επίσκεψη και ξενάγηση στην έκθεση «AfterNature» του Humboldt-UniversitätzuBerlin προκειμένου οι μαθητές να προσεγγίσουν τις αλληλεξαρτήσεις της κλιματικής αλλαγής και την απώλεια της βιοποικιλότητας μέσα από την επιστημονική έρευνα στις βίαιες επιπτώσεις των ανθρωπογενών παγκόσμιων αλλαγών στο περιβάλλον.
• Σημαντική επίσκεψη και ξενάγηση στο Futuriummuseum ένα κτίριο σχεδόν μηδενικής ενέργειας, με ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή και σύστημα αξιοποίησης του βρόχινου νερού, που αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα αειφορίας. Εκεί έγινε παρουσίαση των διαφορετικών επιλογών για το μέλλον στους χώρους σκέψης που ασχολούνται με τον άνθρωπο, τη φύση και την τεχνολογία.

Για τους τρεις μαθητές του τομέα Οικονομίας & Διοίκησης το πρόγραμμα περιλάμβανε εργασιακή τοποθέτηση στην επιχείρηση Berlink με σκοπό την εκπαίδευση των μαθητών σε υπηρεσίες γραφείου σε πραγματικό περιβάλλον, ώστε να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία, επικαιροποιημένη γνώση και διεθνείς ικανότητες όπως προσαρμοστικότητα,παραγωγικότητα, επιχειρηματικότητα, δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, που απαιτούνται στο παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Επίσης οι μαθητές και των δύο τομέων επισκέφθηκαν τη μεγαλύτερη κλειστή αγορά του Βερολίνου, επιχείρηση πώλησης βιολογικών προϊόντων και μία επιχείρηση αγροτουριστικού χαρακτήρα.

Οι εννιά μαθητές της Β΄ Τάξης του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών επισκέφθηκαν μουσεία και επιχειρήσεις σύγχρονης ηλεκτρονικής και ψηφιακής τυπογραφίας.Στόχος της κινητικότητας ήταν η ανάπτυξη κριτικής στάσης απέναντι στα έργα τέχνης, προσέγγιση και κατανόηση των διαφόρων επιτευγμάτων του πολιτισμού μέσα από την τέχνη και τα έργα της αλλά και η σύνδεση της τέχνης με την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό. Οι μαθητές εκτός από επιχειρήσεις σύγχρονης ηλεκτρονικής και ψηφιακής τυπογραφίας επισκέφθηκαν το μουσείο UrbanNation, το BauhausMuseum, το Futuriummuseum, την Πινακοθήκη Γκελμέντε, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, το WestSideGallery του τείχους του Βερολίνου και το Humboldtforum.Φωτογράφησαν και σχεδίασαν χαρακτηριστικά μέρη του Βερολίνου, επεξεργάστηκαν ψηφιακά τα σχέδιά τους, τα εκτύπωσαν δημιουργώντας τουριστικά προϊόντα και σε συνεργασία με τους μαθητές του τομέα Οικονομίας Διοίκησης που συμμετείχαν στην μετακίνηση, δημιούργησαν μία εικονική τουριστική επιχείρηση.
Κατά την διάρκεια παραμονής τους στο Βερολίνο, όλοι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον Βοτανικό κήπο του Βερολίνου, τον Ζωολογικόκήπο, το Γερμανικό Μουσείο Τεχνολογίας, το Μουσείο της Περγάμου, το μνημείο του Ολοκαυτώματος, Τοπογραφία του Τρόμουκαι το μουσείο Αυτοκινήτου.
Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

[fbcomments]