Τετάρτη 23.09.2020 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

«Ζωντανεύει» η ΚΟΔΜΕ στα Τρίκαλα

23.02.2020 /

Κ. Αγοραστός: «Η χώρα χρειάζεται πιο βρώμικα νύχια και πιο καθαρά μυαλά»
Αλλάζει η εικόνα της ΚΟΔΜΕ (Κέντρο Οχημάτων Μηχανημάτων Δημοσίων Έργων) στα Τρίκαλα καθώς ξεκίνησαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας οι εργασίες για την ανάδειξη και αξιοποίηση του χώρου. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών. Το έργο είναι προϋπολογισμού 1.300.000 και αφορά την ανάδειξη του κτιρίου του Μηχανουργείου, το οποίο αποτελούσε το κεντρικό κτίριο του συγκροτήματος του εργοταξίου των έργων αποξήρανσης της Θεσσαλικής πεδιάδας στα Τρίκαλα και βρίσκεται στο χώρο που εξυπηρετεί σήμερα τις ανάγκες της ΚΟΜΔΕ, σε οικόπεδο επιφάνειας 155.477m2 στη συνοικία «ΣΑΡΑΓΙΑ».
«Σε συνεργασία με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη, τους Περιφερειακούς Συμβούλους και τις υπηρεσίες μας, χρηματοδοτούμε και υλοποιούμε ένα εμβληματικό έργο που αναδεικνύει μια ιστορική πτυχή της πόλης των Τρικάλων με αναφορές στα έργα της Θεσσαλίας. Είναι ένα έργο που ξυπνά μνήμες, αποκαλύπτει το παρελθόν, ξεδιπλώνει το παρόν και δείχνει το μέλλον, μέσα από μικρές και μεγάλες ιστορίες ανθρώπων που δούλεψαν και δημιούργησαν. Ακούς τη βουή μέσα από τα σωζόμενα εργαλεία και μηχανήματα. Εδώ ισχύει ότι η χώρα για να πάει μπροστά χρειάζεται πιο βρώμικα νύχια και πιο καθαρά μυαλά. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μέρος ενός γενικότερου σχεδιασμού που έχει εκπονήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας για την αξιοποίηση του χώρου της ΚΟΔΜΕ ως ένα κομβικό σημείο Πολιτισμού για την πόλη των Τρικάλων με εναλλακτικές προτάσεις τουριστικής αξιοποίησή της και ένταξής της σε ένα ενοποιημένο πολιτιστικό πάρκο» τόνισε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
Ιστορικό
Η αρχική του λειτουργία ξεκίνησε το 1936 και αποτέλεσε το κεντρικό εργοτάξιο της εταιρείας Henry Boot and Sons Limited, η οποία ανέλαβε, την περίοδο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα έργα αποξήρανσης της Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα ενιαίο οικόπεδο το οποίο καταλαμβάνει χώρο επιφάνειας 156.000τ.μ. Το εργοτάξιο περιλάμβανε μια σειρά από 11 κτιριακές εγκαταστάσεις που σώζονται μέχρι σήμερα σχεδόν ακέραιες στο σύνολό τους.