Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με αφορμή την απαράδεκτη εγκύκλιο για τα τηλε-διαγωνίσματα τοποθετήθηκε με ανακοίνωσή του, αρ.πρωτ. 209/ 5-1-2021, «ΟΧΙ στην Αξιολόγηση – Παρωδία των μαθητών» και
Δύο μήνες μετά και τα σχολεία παραμένουν κλειστά, χωρίς να ξέρουμε πότε θα ανοίξουν. Το Υπουργείο, δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, ενώ ανακοινώνει ημερομηνίες που μετά παίρνει πίσω.
Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί κάνουν ό, τι μπορούν για να κρατήσουν ζωντανή την επαφή των παιδιών με το σχολείο, πίσω από μία κάμερα και ένα μικρόφωνο. Είναι όμως σαφές ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης όπως τη γνωρίζουμε και όπως είναι η διά ζώσης εκπαίδευση. Οι ανισότητες στην πρόσβαση χιλιάδων μαθητών, η σύνδεση μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο εκ των πραγμάτων αποκλείουν μαθητές ή δυσκολεύουν αφάνταστα την κατανόηση νέων εννοιών και νόμων.
Οι καθηγητές δεν έχουμε δει τα πρόσωπα των μαθητών μας εδώ και δύο μήνες, πολλοί δεν τα έχουν δει και καθόλου, αφού προσλήφθηκαν λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Στα πλαίσια αυτά, πολλοί εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν ορθά να βάλουν τηλε-διαγωνίσματα, αρνούμενοι να να γίνουν συμμέτοχοι-συνδιαμορφωτές στο κακόγουστο σκηνικό που έστησε το Υπ. Παιδείας, στην προσπάθειά του να κρύψει τις ευθύνες του και να αποδείξει ότι όλα βαίνουν καλώς, δεν τρέχει και τίποτα που κινδυνεύει να χαθεί μία ακόμα σχολική χρονιά, αφού γίνεται τηλεκπαίδευση. Η διά ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη!
Το Υπουργείο Παιδείας, κάτω από την κατακραυγή, άλλαξε στάση και ουσιαστικά πήρε πίσω την εγκύκλιο για τα διαγωνίσματα. Έδωσε τη δυνατότητα και στα Γυμνάσια (στα Λύκεια ίσχυε) για δύο διαγωνίσματα στο Β’ Τετράμηνο, παραδεχόμενο ουσιαστικά ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών πίσω από μία κάμερα. Είναι πέρα για πέρα αντιπαιδαγωγικό, γελοιοποίηση ουσιαστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ωστόσο, επιμένει να ζητά βαθμολογία για το Α΄ Τετράμηνο.
Ερωτήματα και προβληματισμοί που διατυπώνουμε εδώ και μήνες, χωρίς να ιδρώνει το αυτί του Υπουργείου.
Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και λειτουργώντας πρώτα και κύρια ως παιδαγωγοί, η ΕΛΜΕ Τρικάλων προτρέπει τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν και τη δυνατότητα, που τους παρέχεται άλλωστε και από την εκπαιδευτική νομοθεσία (αναφέρθηκε παραπάνω) να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η ΕΛΜΕ θα έρθει σε αντιπαράθεση με συναδέλφους που θα εκτιμήσουν διαφορετικά. Η βαθμολογία δεν πρέπει να αποτελέσει σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ συναδέλφων, όταν την ευθύνη φέρει το Υπουργείο με τις παραλείψεις και τις αστοχίες του, ούτε σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία μπορεί κάποιος να υποχρεώσει συνάδελφο να καταθέσει βαθμολογία ή όχι, αν αυτή είναι αιτιολογημένη.
Έχουμε δεκάδες τρόπους να επιβραβεύσουμε, να στηρίξουμε τους μαθητές μας και φυσικά θα βάλουμε βαθμό στο Β’ Τετράμηνο, ελπίζοντας να τους έχουμε δει, επιτέλους, από κοντά.
Για το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ