Τρίτη 27.07.2021 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Καταπέλτης η ΕΛΜΕΤ κατά της Παπακώστα για τα Πειραματικά

24.06.2021

1.Το Υπουργείο, μετά την παταγώδη αποτυχία της απόπειρας αποδοχής της ψευδο-εσωτερικής αξιολόγησης, επέβαλε με «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» διαδικασίες τον χαρακτηρισμό σχολείων ως προτύπων(2ο ΕΠΑΛ) και πειραματικών(7ο Γυμνάσιο, 4ο ΓΕΛ Τρικάλων) και προγραμματίζει την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης–χειραγώγησης. Το μόνο άμεσο αποτέλεσμα που έχουν τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία είναι η απώλεια των οργανικών των εκπαιδευτικών τους. Το επόμενο διάστημα θα φανούν και οι ευρύτερες επιπτώσεις στην ανταγωνιστική κατηγοριοποίηση των σχολείων, την αύξηση της παραπαιδείας και την απώλεια του σχολείου της γειτονιάς τους για μαθητές.

Στην καταστροφική αυτή κυβερνητική πολιτική πρωτοστάτησε η τοπική βουλευτής της ΝΔ κ.Παπακώστα, η οποία ωστόσο δεν θα τα κατάφερνε τόσο … «άριστα» αν δεν είχε συμπαραστάτες την προσωρινά διορισμένη ΔΔΕ  κ. Ξυνοπούλου αλλά και διάφορους «πρόθυμους», όπως τη δ/ντρια του 4ου ΓΕΛ, κ. Αποστόλου η οποία γνωμοδότησε θετικά στη δημιουργία Πειραματικού ενάντια στη βούληση του συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου αλλά και το Δήμο Τρικκαίων που παρά της έντονες διαφωνίες τόσο της αντιπολίτευσης όσο και της ΕΛΜΕΤ αποφάσισε πλειοψηφικά να δώσει την συγκατάθεσή του στην ίδρυση του Π.ΕΠΑΛ στο χώρο του 2ου ΕΠΑΛ.

  1. Επιβεβαιώνεται η απώλεια οργανικών θέσεων των συναδέλφων που υπηρετούσαν στα σχολεία που μετατράπηκαν σε πειραματικά. Ειδικότερα 39 συνάδελφοι έχασαν τις οργανικές τους θέσεις, αριθμός που θα ήταν μεγαλύτερος αν δεν υπήρχε μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων. Όσοι συνάδελφοι βρουν οργανική θέση δεν θα το οφείλουν σε κάποια πρόνοια της διοίκησης, αλλά στα πολλά κενά που έχει δημιουργήσει ο συνδυασμός παραιτήσεων/αδιοριστίας των προηγούμενων χρόνων, ενώ πολλοί θα βρεθούν κυριολεκτικά επί ξύλου κρεμάμενοι.
  2. Προβλέπεται ότι θα επικρατήσει μεγάλη αναστάτωση εξαιτίας της βίαιης μετακίνησης μαθητών σε άλλα σχολεία από αυτά που ανήκουν χωροταξικά. Την ίδια στιγμή η Διεύθυνση ανακοίνωσε χωρίς κανέναν δημόσιο διάλογο ή έστω δημοσιοποίηση των προθέσεων της, νέα χωροταξική κατανομή και αλλαγή των σχολείων υποδοχής, δημιουργώντας τετελεσμένα σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
  3. Η ΕΛΜΕ Τρικάλων επαναφέρει το αίτημα για την κατάργηση των πολλών ομάδων σχολείων στην πόλη των Τρικάλων, καθώς αυτή η ομαδοποίηση δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει, τουλάχιστον όσον αφορά την τοποθέτηση συναδέλφων σε οργανικά κενά. Η ΕΛΜΕ Τρικάλων προτείνει ο κάθε Δήμος να αποτελεί μία ομάδα σχολείων. Οι υπάρχουσες ομάδες μπορούν να παραμείνουν ως οδηγοί σε τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, με το σκεπτικό να μην τοποθετούνται οι συνάδελφοι μακριά από την οργανική τους θέση.

Συνάδελφοι, είναι φανερό ότι τόσο την προηγούμενη χρονιά όσο και αυτή που έρχεται οι εξελίξεις δεν είναι  καλές και καταργούν μια σειρά από δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ υψώνουν νέους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση. Αυτή η επίθεση δεν είναι ξεκομμένη από την συνολικότερη επίθεση ενάντια στο οκτάωρο, το δικαίωμα του συνδικαλισμού, της απεργίας και του ανθρώπινου μισθού. Η ΕΛΜΕ Τρικάλων παλεύει για την ανατροπή όλων των αντικεπαιδευτικών και αντιεργατικών ρυθμίσεων και νόμων μαζί με τους άλλους εργαζομένους και νέους και υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας, τις κατακτήσεις των παππούδων και γιαγιάδων μας. Ας μην επιτρέψουμε η προοπτική για μας και τα παιδιά μας να είναι η νεοφιλελεύθερη γαλέρα και η ανεργία.

Παλεύουμε και διεκδικούμε:

  • Άμεση ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών με έλεγχο της διαδικασίας από την ΕΛΜΕΤ.
  • Αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στη βάση των προτάσεων της ΟΛΜΕ, που εκτός άλλων αντιμετωπίζουν την κατάργηση των κοινωνικών σπουδών και της καλλιτεχνικής παιδείας στα Λύκεια. Είναι πλέον γνωστό σε όλους το μεγάλο πρόβλημα που προέκυψε με τις Κοινωνικές Επιστήμες και την Καλλιτεχνική Παιδεία. Με το νόμο 4692/20 καταργήθηκε η Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στη συνέχεια με την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων καταργήθηκε οριστικά. Παράλληλα, καταργήθηκαν άλλα δύο μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών και  τα αντίστοιχα της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το λύκειο, με συνέπεια τον πλήρη εξοβελισμό των επιστημών αυτών και των αντίστοιχων ειδικοτήτων, σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και των μαθητριών. Ιδιαίτερα οι Κοινωνικοί Επιστήμονες στις τελευταίες υπηρεσιακές μεταβολές έχουν κριθεί σχεδόν στο σύνολό τους υπεράριθμοι, με συνέπεια να απωλέσουν τις οργανικές τους θέσεις.
  • Ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη νέα σχολική χρονιά για την αντιμετώπιση της πανδημίας και των συνεπειών της σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, με προτεραιότητα τους μόνιμους διορισμούς και την κάλυψη των μορφωτικών κενών. Άμεσο επίδομα ψηφιακού εξοπλισμού στους εκπαιδευτικούς.
  • Αποχαρακτηρισμό των σχολείων που χωρίς αίτηση χαρακτηρίστηκαν πρότυπα–πειραματικά. Απορρίπτουμε τα σχολεία ελίτ (μεταξύ των οποίων και την ίδρυση του πρότυπου ΕΠΑΛ στο χώρο του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων) και πρωτίστως την απώλεια οργανικών θέσεων. Ενίσχυση της ΤΕΕ (και ειδικά της μαθητείας των ΕΠΑΛ) και της ειδικής αγωγής, ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία..
  • Όχι στην ατομική, εξωτερική και τιμωρητική εσωτερική αξιολόγηση. Διαφάνεια και έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών για τα στελέχη εκπαίδευσης και ενίσχυση του ρόλου Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Όχι στις εργασιακές ανατροπές και τις απλήρωτες υπερωρίες. Επαναφορά του ωραρίου μας.

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΤ