Τετάρτη 12.08.2020 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Πρόταση ψηφίσματος για την απόσυρση του Ν/Σ για τις λαϊκές διαδηλώσεις

07.07.2020 /

Το Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων, εκφράζει την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο για τις συγκεντρώσεις – διαδηλώσεις και γενικότερα τις λαϊκές κινητοποιήσεις, που κατέθεσε η κυβέρνηση της Ν.Δ στη Βουλή για ψήφιση.

Πρόκειται για ένα επικίνδυνο και αντιλαϊκό νομοσχέδιο, που βάζει στο στόχαστρο κάθε λαϊκή διαμαρτυρία. Που προσπαθεί να “βάλει στο γύψο” το δικαίωμα στις εργατικές – λαϊκές κινητοποιήσεις, για το οποίο χύθηκαν ποταμοί αίματος.

Το νομοσχέδιο αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα των μέτρων της κρατικής καταστολής και του αυταρχισμού, που προώθησαν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Το νομοθετικό αυτό τερατούργημα κάνει ξεκάθαρο ότι στοχεύει κάθε ριζοσπαστική, προοδευτική ιδεολογία και πράξη, αφού προβλέπεται η δημιουργία “Διεύθυνσης Πρόληψης της Βίας” στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με στόχο την αντιμετώπιση της “ιδεολογίας της βίας”, “την πρόληψη των διαφόρων μορφών και εκφάνσεων της βίας, όπως ιδίως, η ριζοσπαστικοποίηση και ο βίαιος εξτρεμισμός, η ενδοοικογενειακή και η έμφυλη βία κλπ”. Συνειδητά δηλαδή “τσουβαλιάζεται” ο ριζοσπαστισμός και  οι αγώνες του οργανωμένου λαικού κινήματος με υπαρκτές μορφές βίας (όπως η ενδοοικογενειακή, ενδοσχολική βία κλπ).

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται μεταξύ άλλων:

– “Ο οργανωτής της διαδήλωσης οφείλει να γνωστοποιήσει στην κατά τόπο αστυνομία ή λιμενική αρχή την πρόθεσή του να καλέσει το ευρύ κοινό σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση. Η γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας του οργανωτή (φυσικό πρόσωπο), τον ακριβή τόπο, το χρόνο έναρξης, λήξης, το σκοπό και το δρομολόγιο της διαδήλωσης”. (άρθρο 3)

– Ο οργανωτής της συγκέντρωσης “συνεργάζεται άμεσα με την αρμόδια αστυνομική αρχή και ιδίως με τον Αστυνομικό Διαμεσολαβητή (σύνδεσμος μεταξύ διαδηλωτών και κράτους) και συμμορφώνεται στις υποδείξεις του παρέχοντας συνδρομή στην τήρηση της τάξης”. (άρθρο 4)

– Αν η κινητοποίηση (πορεία, συγκέντρωση, διαδήλωση) δεν γνωστοποιηθεί, “η αστυνομική αρχή δύναται να προβεί στη διάλυσης της ανωτέρω συνάθροισης…” (άρθρα 3 και 9). Επιπλέον, “επικείμενη δημόσια συνάθροιση μπορεί να απαγορεύεται (και αν ακόμα έχει γνωστοποιηθεί), αν επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια ή απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής”. (άρθρο 8)

Ανάγεται σε ιδιώνυμο η συμμετοχή σε διαδήλωση, αφού:

– “Όσοι συμμετέχουν σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση η οποία έχει απαγορευτεί, τιμωρούνται με φυλάκιση από ένα (1) έως δύο (2) έτη”. (άρθρο 14)

– “Ο οργανωτής δημόσιας συνάθροισης ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής και της ιδιοκτησίας τους…” Με τη διάταξη αυτή ενορχηστρώνεται και ανοίγει ο δρόμος για εκτεταμένες προβοκάτσιες. (άρθρο 14)

– Για την απαγόρευση λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των διαδηλωτών και η δυνατότητα της αστυνομίας για αλλαγή δρομολογίου ή τόπου συγκέντρωσης. (άρθρο 7, παρ. 4)

– “Εξουσιοδοτείται ο υπουργός δημόσιας τάξης να ρυθμίζει τα περί διάλυσης των συγκεντρώσεων” κατά το δοκούν και με συνοπτικές διαδικασίες. (άρθρο 15)

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί τώρα το επικίνδυνο και αντιλαϊκό νομοσχέδιο για τις διαδηλώσεις. Η απαγόρευση των διαδηλώσεων δεν θα περάσει.

7/7/2020

Οι δημοτικοί  σύμβουλοι της Λαικής Συσπείρωσης Τρικκαίων