Τρίτη 20.08.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Κυκλοφοριακό στα Τρίκαλα

20.10.2017

Από τα πλέον σοβαρά προβλήματα της πόλης, κυρίως τα τελευταία χρόνια, αναδεικνύεται το κυκλοφοριακό. Και είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι σε μια επαρχιακή πόλη μερικών δεκάδων χιλιάδων κατοίκων αποτελεί μέγιστο ζήτημα, η κίνηση των οχημάτων, η κίνηση πεζών και ποδηλάτων, η στάθμευση, τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Είναι γεγονός ότι η πόλη μας αγκομαχούσε πάντα λόγω του μεγάλου αριθμού οχημάτων και του πυκνοκατοικημένου αστικού ιστού. Τίποτε όμως δεν είναι τυχαίο και καμία κατάσταση δεν εμφανίζεται  χωρίς τις απαραίτητες συνθήκες να διαμορφώνουν το τετελεσμένο.

Η πόλη των Τρικάλων είχε ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες αστικές περιοχές της χώρας και δεν ήταν άλλο από οδικό “σταυρό” Σαράφη-Τσιτσάνη και Ασκληπιού-Κονδύλη. Με την πεζοδρόμηση τμήματος της Ασκληπιού καθώς και τμημάτων δρόμων περί της Ασκληπιού, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις δεν είμαι αντίθετος σ’ αυτό, αφαιρέθηκε το πλεονέκτημα καθώς επιβαρύνθηκαν υπερβολικά παράπλευροι δρόμοι με ανυπολόγιστο φορτίο οχημάτων.

Ταυτόχρονα όλες οι δημοτικές αρχές κινήθηκαν και εργάστηκαν με σκοπό να τα χωρέσουν όλα στο μικρότερο δυνατό χώρο του κέντρου, νησίδες, τετραγωνάκια, τυφλοί υπολειτουργούντες ποδηλατόδρομοι, λαϊκή αγορά, αφετηρίες λεωφορείων ενώ επιπλέον δεν δόθηκε σημασία στο παραποτάμιο οδικό δίκτυο και στους χώρους των γεφυρών οπού γίνεται η σύνδεση των δύο τμημάτων της πόλης. Το σπουδαιότερο είναι ότι οι δημοτικοί άρχοντες μένουν με την εντύπωση ότι φορτώνοντας όλες αυτές τις οδικές δομές και εφαρμογές κάνουν την ζωή μας καλύτερη.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η εικόνα που επικρατεί σήμερα είναι ένα πυκνό αλλά άναρχο δίκτυο πεζοδρόμων χωρίς την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της κυκλοφορίας,  συνωστισμός εμπορικών καταστημάτων με άτακτη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, νησίδες στους δρόμους που δεν συγχωρούν το περιθώριο λάθους και δημιουργούν μποτιλιάρισμα, δίκτυο των ποδηλατοδρόμων εσχάτως  το οποίο κατά την γνώμη μου δεν έχει σχεδιαστική επάρκεια και δεν απαντά στις ανάγκες των οδηγών ποδηλάτων και γι’ αυτό  δεν χρησιμοποιούνται, πολλές παράνομα κλεισμένες πυλωτές πολυκατοικιών σε όλο το μήκος της πρόσοψης στερώντας πολύτιμες θέσεις στάθμευσης και ανεξέλεγκτη λαϊκή αγορά στο κέντρο της πόλης .

Απαιτείται λοιπόν επανασχεδιασμός και τολμηρές αποφάσεις(π.χ. η επιτυχής αποχώρηση του υπεραστικού ΚΤΕΛ) ώστε η πόλη να γίνει ξανά ανθρώπινη και λειτουργική, διατηρώντας ταυτόχρονα της ταυτότητα της. Καλό είναι σε θέματα μείζονα όπως η λαϊκή αγορά να ερωτάται και ο δημότης άμεσα, γιατί όχι με ένα δημοψήφισμα. Η λογική του «να μην ενοχληθούν παραγωγικές τάξεις και γειτονιές» και να μην αγγίζονται τα μικροσυμφέροντα στη λογική των ρουσφετιών και της “εξυπνάδας” κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνει.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤ. ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ