Τετάρτη 12.11.2025 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Λαϊκή Συσπείρωση: Να βγει εκτός πόλη η σιδηροδρομική γραμμή

02.12.2024 /

Την αλλαγή χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής είτε εκτός του ιστού της πόλης των Τρικάλων, είτε την υπογειοποίησή της ζητά από τον δήμαρχο Τρικάλων Νίκο Σακά η Λαϊκή Συσπείρωση.

Ποιο συγκεκριμένα:

«Κ. Δήμαρχε, –

Την 29η Οκτωβρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο εισήχθη ως θέμα συζήτησης και έγκρισης το φλέγον ζήτημα που αφορά τις αγωγές που ασκήθηκαν για τις διορθώσεις των κτηματολογικών εγγραφών των ιδιοκτησιών της ΓΑΙΟΣΕ σε βάρος των « Δημοτικών Εκτάσεων» και συγκεκριμένα σε βάρος των δημοτικών οδών, επί των οποίων υφίστανται και τα κοινωνικά δίκτυα ( φωτισμού, νερού , αποχετεύσεων τηλεπικοινωνιών κ.λ.π.) Ο σκοπός βέβαια της ΓΑΙΟΣΕ είναι η πλήρης εκμετάλλευση των φερόμενων όπως ισχυρίζονται των ιδιοκτησιών τους προκειμένου να συντελεστούν έργα για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου. Το αποτέλεσμα των αγωγών αυτών και τι θα αποφανθεί το Δικαστήριο δεν το γνωρίζουμε αλλά ας υποθέσουμε ότι εν τέλει απορριφθούν. Σίγουρα, όμως ο Σιδηρόδρομος θα επαναλειτουργήσει με σύγχρονα μέσα και με νέες αμαξοστοιχίες και ως εκ τούτου θα ανασκευαστεί ο Σιδηρόδρομος ο οποίος όπως όλοι γνωρίζουμε διέρχεται από τον ιστό της πόλης και διχοτομείται η πόλη των Τρικάλων και εν τέλει δημιουργεί ιδιαίτερα μεγάλα προβλήματα ως προς την μετακίνηση των κατοίκων που διαμένουν στους συνοικισμούς του Κηπακίου, Πύργου, Πυργετού και Αγίας Μονής. Να σημειωθεί ότι οι παραπάνω περιοχές είναι ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες και με πολλές σχολικές μονάδες όπως το 2ο ΕΠΑΛ Πρότυπο σχολείο το 3ο Λύκειο, το 5ο Γυμνάσιο – Λύκειο όπου καθημερινά διέρχονται και διασχίζουν τον Σιδηρόδρομο τουλάχιστον 800 μαθητές είτε πεζοί είτε με ποδήλατα. Πλην όμως των μαθητών διέρχονται και διασχίζουν τον παραπάνω Σιδηρόδρομο όχι μόνο οι κάτοικοι που διαμένουν στους παραπάνω οικισμούς που αναφέρονται αλλά και από όλα τα όμορα χωριά όπως Ρόγγια, Διπόταμος, Άγιοι Απόστολοι, Μεγάλο και Μικρό Κεφαλόβρυσο, Βαλομάνδρι κ.λ.π. Άρα δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αφενός δυσχεραίνεται ιδιαίτερα η μετακίνηση όλων των κατοίκων της παραπάνω περιοχής, αφετέρου όλοι γνωρίζουμε την επικινδυνότητα του σιδηροδρόμου ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις του Κηπακίου, του Πύργου και του Πυργετού όπου δυστυχώς την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία έχουν γίνει αρκετά και θανατηφόρα δυστυχήματα.

Ερωτάται: Ενόψει και της πρόσφατης ενημέρωσης την 4η Νοεμβρίου 2024 για την εκπόνηση της μελέτης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού όπου θα καθοριστούν τα όρια των πολεοδομικών ενοτήτων, οι χρήσεις γης, κ.λ.π. εάν προτίθεσθε να προτείνετε και την αλλαγή της χάραξης του Σιδηροδρόμου είτε εκτός του ιστού της πόλης, είτε με την υπογειοποίησή του, ώστε να δημιουργηθεί σε όλο το μήκος του Σιδηροδρόμου δηλ. από τον Σταθμό έως και τον Συνοικισμό του Κηπακίου Ζώνη Πρασίνου και Πάρκα Αναψυχής αφενός για την αισθητική βελτίωση της πόλης μας αφετέρου για την διευκόλυνση της μετακίνησης όλων των κατοίκων της περιοχής αλλά και την βελτίωση της καθημερινής τους διαβίωσης».

Ευθυμία Στάμου

Δημοτική Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Τρικάλων

[fbcomments]