Σάββατο 21.09.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Το Εσπερινό Γυμνάσιο στο Συνέδριο του ΕΚΕΔΙΣΥ

16.05.2019 /

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες του 4ου Πανελλήνιου Συνεδίου: Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σχολείο και Πολιτισμός, μία συνδιοργάνωση του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού, της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος και του Κολλεγίου Αθηνών. Το εσπερινό Γυμνάσιο – Λυκειακές ταξεις Τρικάλων συμμετείχε με μία εισήγηση για το πρόγραμμα αγωγής υγείας “Conflict resolution and inclusive education through art” και αντίστοιχες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2018-2019.

Η εισήγηση με τίτλο: «Μια δολοφονία και ένα τέρας ….τα Μεσάνυχτα»: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας του Εσπερινού σχολείου Τρικάλων με στόχο την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων και την αποδοχή του «διαφορετικού άλλου» μέσα από την Τέχνη, θα συμπεριληφθεί στον τόμο των πρακτικών του συνεδρίου που αναμένεται το καλοκαίρι.

Την προφορική ανακοίνωση στο συνέδριο πραγματοποίησε η εκπαιδευτικός και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Αναστασία Πατέρα. Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό της να παρουσιάσει το πρόγραμμα αγωγής υγείας που εκπονείται στο Εσπερινό Σχολείο Τρικάλων το τρέχον σχ. έτος 2018-2019 στο πλαίσιο της εφαρμογής και διάδοσης του σχεδίου Erasmus+ Ka101 του σχολείου «Εκπαίδευση στη Συμπερίληψη και στην Αντιμετώπιση των Συγκρούσεων».

Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να αναπτυχθεί η συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών (αναγνώριση συναισθημάτων και διαχείριση τους, εντοπισμός συναισθημάτων σε ήρωες θεατρικών έργων και ταινιών, συναισθηματικές αντιδράσεις στο άκουσμα μουσικής). Επιπλέον, οι μαθητές θα εκπαιδευτούν στη διαχείριση των συγκρούσεων με τη χρήση της μεθόδου της μη βίαιης επικοινωνίας/αντίστασης. Αναφορικά δε με την εκπαίδευση τους στην αποδοχή του «διαφορετικού άλλου», αυτή θα πραγματοποιηθεί με την εισαγωγή τους στην παιδαγωγική της συμπερίληψης μέσα από θεατρικά, κινηματογραφικά και λογοτεχνικά έργα.

Η προσέγγιση των εννοιών θα γίνει μέσω διαθεματικής μάθησης καθώς το πρόγραμμα θα ενσωματωθεί στο καθημερινό πρόγραμμα των σχολικών μαθημάτων (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Ξένες γλώσσες, Εικαστικά κ.α.)και θα αποτελεί ζωτικό κομμάτι της διδασκαλίας τους. Οι κυριότερες δράσεις του προγράμματος είναι η προβολή και η επεξεργασία της ταινίας «7 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα» (θέματα: διαχείριση απώλειας – πένθους, αυτογνωσία, ανάπτυξη ψυχικής ανθεκτικότητας, οικογενειακές σχέσεις/συγκρούσεις/διαζύγιο, αντιμετώπιση bullying) και η παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης: «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» (θέματα: αυτισμός, οικογενειακές σχέσεις, αποδοχή του «άλλου», ενσυναίσθηση, συμπερίληψη).

Μέσα από την επεξεργασία των έργων οι μαθητές αναμένεται να εμβαθύνουν στις βασικές έννοιες του προγράμματος (ενσυναίσθηση/αποδοχή) μέσα από παιδαγωγικές διαδικασίες όπως ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων, το παιχνίδι ρόλων και η σύνδεση της ζωής των ηρώων με τη δική τους ζωή, το γράψιμο ημερολογίου και η δημιουργική γραφή ως συναισθηματική έκφραση.

Για το Εσπερινό,

Αναστασία Πατέρα.