Πέμπτη 18.07.2019 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Στα τέλη του έτους ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο 2»

09.08.2016


Αφορά έκταση 1.450 στρεμμάτων που γειτνιάζει με αυτήν των 588 στρεμμάτων, η οποία παραχωρήθηκε πρόσφατα.

Δεύτερο διαγωνισμό παραχώρησης, για την υπόλοιπη και σημαντικότερη έκταση του Θριασίου εμπορευματικού κέντρου, δρομολογεί η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους αρμοδίους φορείς του κυρίου της έκτασης ΟΣΕ. Πρόκειται για τα 1.450 περίπου στρέμματα που βρίσκονται δίπλα στα 588, για τα οποία ενδιαφέρθηκε στον σχετικό διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, η ελληνική κοινοπραξία Goldair και ETBA BΙ.ΠΕ. Τώρα το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχει προκηρύξει μέχρι τα τέλη του 2016 δεύτερο διαγωνισμό παραχώρησης με μοντέλο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τα 1.450 στρέμματα, όπου και βρίσκονται οι αποθήκες Κ1 και Κ2 και η σιδηροδρομική υποδομή. Πρόκειται για κομμάτι για το οποίο υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από την κινεζική Cosco και όχι μόνον. Η νέα αυτή παραχώρηση κρίνεται απαραίτητη τόσο για να υποστηρίξει τους ευρύτερους σχεδιασμούς ανάδειξης της Ελλάδας ως διεθνούς κέντρου συνδυασμένων μεταφορών όσο και για να μπορέσει να προχωρήσει η αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ, ο οποίος περιέρχεται στο νέο υπερταμείο. Τον διαγωνισμό, κατά πάσα βεβαιότητα, θα «τρίξει» η θυγατρική του ΟΣΕ, ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. (ΕΡΓΟΣΕ). Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ είναι ιδιοκτήτης της εν λόγω έκτασης που βρίσκεται δίπλα στο ακίνητο των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σύμφωνα με πηγές με γνώση των σχετικών διεργασιών, ο ανάδοχος επενδυτής που θα προκύψει από τον δεύτερο διαγωνισμό για το Θριάσιο ή «Θριάσιο 2», όπως έχει αρχίσει να χαρακτηρίζεται ήδη από κάποιους στην αγορά, θα αναλάβει μεταξύ άλλων και να συμπληρώσει τα έργα που έχουν ήδη γίνει εκεί με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από την ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 185 εκατ. ευρώ (εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής). Αυτά τα νέα έργα θα αφορούν τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Ο ανάδοχος θα αναλάβει και τον εξοπλισμό του χώρου με γερανογέφυρες για τη φορτοεκφόρτωση των σιδηροδρομικών συρμών κ.λπ. Ακόμη στον νέο διαγωνισμό θα προβλεφθεί η υλοποίηση επενδύσεων για την ολοκλήρωση σειράς υποστηρικτικών έργων, όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα, κ.ά.).

Εν τω μεταξύ, η Cosco, που επιζητεί «ζωτικό χώρο» για την ανάπτυξη αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και κέντρων διανομής για τους πελάτες της στον ΟΛΠ, πραγματοποιεί επαφές με την ιταλική Trenitalia, η οποία έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να συνεργαστούν στο πεδίο αυτό. Σύμφωνα με κύκλους που έχουν γνώση των σχετικών διεργασιών, συζητείται η κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου για συνεργασία στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο, όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει δικαίωμα χρήσης των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων Κ1 και Κ2.

Πηγή: kathimerini.gr